قرارداد مشاوره چیست

کاربرد قرارداد مشاوره چیست و همکاری مشاوره‌ای چه مزایایی دارد؟

گاهی در کسب و کار خود از میزان سودی که کسب می­‌کنید، راضی نبوده‌ و به دنبال بهبود آن در بخش‌های مختلف مثل نیروی انسانی هستید. در این زمینه یک مشاور می­‌تواند راه‌حل‌های بسیار کارآمد برای ارتقای کسب و کار را در اختیار شما قرار دهد. اگر از آن دسته کارفرماها و شاغلینی هستید که […]

گاهی در کسب و کار خود از میزان سودی که کسب می­‌کنید، راضی نبوده‌ و به دنبال بهبود آن در بخش‌های مختلف مثل نیروی انسانی هستید. در این زمینه یک مشاور می­‌تواند راه‌حل‌های بسیار کارآمد برای ارتقای کسب و کار را در اختیار شما قرار دهد. اگر از آن دسته کارفرماها و شاغلینی هستید که برای گرفتن مشاوره هم حرفه‌ای عمل می‌کنید، اولین قدم همکاری خود را با تنظیم یک قرارداد مشاوره بردارید. فراموش نکنید که با توجه به نوع تجارت و کسب‌وکار شما، ممکن است نیاز شما به خدمات مشاوره متفاوت باشد. 

به همین خاطر قرارداد خدمات مشاوره باید پاسخگوی جامع نیازهای کسب‌­وکار شما باشد. ادامه مطلب را با همراه باشید تا ببینیم قرارداد مشاوره ای چگونه تنظیم می‌شود و به‌طور کلی مشاوره در چه زمینه‌هایی باعث پیشبرد و توسعه کسب و کار شما می‌شوند؟

کاربرد قرارداد مشاوره در کسب و‌کار

مشاوره می‌تواند در تمامی امور کاری، تجاری و سایر موارد به کار آید. البته به دلیل تخصصی شدن امور، مشاوره نیز ممکن است به تناسب تفاوت امور و مسائل تخصصی شود و هر مشاوری در زمینه خاصی که تبحر لازم را دارد، به مشاوره بپردازد. 

برای همکاری با مشاوران نیاز به تنظیم قرارداد خواهید داشت که این قرارداد با عنوان قرارداد خدمات مشاوره شناخته می‌شود. در توضیح دقیق برای پاسخ به این سوال که خدمات مشاوره‌ای شامل چه مواردی می‌شود و قرارداد مشاوره ای چیست؟ باید گفت که این نوع قرارداد یکی از کاربردی‌ترین قراردادهایی است که شرکت‌ها برای کاهش هزینه و همچنین افزایش بازدهی شرکت‌ها از آن استفاده می‌کنند.

یعنی برای این که مدیران شرکت‌های بزرگ بتوانند از تجربه و تخصص افراد با تجربه در برخی از رشته‌های مرتبط با شرکت استفاده کنند، سعی می‌کنند با مشاور قرارداد آن را تنظیم و از تجربیات و تخصص مشاوران استفاده کنند. 

انواع قرارداد مشاوره

در ادامه انواع قرارداد مشاوره که کاربرد بیشتری دارند را بررسی می‌کنیم:

  • قرارداد مشاوره حقوقی 

یکی از اصلی‌ترین قراردادها در زمینه پشتیبانی حقوقی، مشاوره حقوقی است. موضوع این دسته از قراردادها شامل مشاوره تخصصی حقوقی در زمینه فعالیت‌های شرکت به صورت تخصصی است. 

  • قرارداد مشاوره مالی 

این دسته از قراردادها بین متخصص امور مالی و صاحبان سرمایه منعقد خواهد شد. به عبارتی دیگر صاحبان کسب و کار برای برنامه ریزی دقیق در امور مالی نیاز به فردی دارند که در رابطه با هزینه‌ها برنامه ریزی دقیقی داشته باشند و شرکت را به سوددهی بیشتر برسانند. برخی از مشاوران مالی در زمینه سرمایه گذاری در بورس هم مشاوره ارائه می‌دهند که برای این منظور می‌توانید از قرارداد مشاوره سرمایه گذاری در بورس استفاده کنید. 

مزایای قرارداد مشاوره 

مشاور قرارداد به ارزیابی نقاط قوت و ضعف کسب و کار شما می­‌پردازد و به بهبود عملکرد و نام تجاری شما کمک می­ کند. آن‌ها معمولا تجربه خاصی در برخی از حوزه‌­ها از جمله منابع انسانی، ایجاد ارزش، روابط با مشتری، بازاریابی، کاهش ریسک، فناوری اطلاعات و استراتژی کسب و کار دارند. 

به طور کلی ۴ مزیت اصلی برای استفاده از مشاور وجود دارد:

  • چشم انداز بیرونی و تجزیه و تحلیل:

در شرایطی که شما مایل به بهبود بخشی از کسب و کار خودتان هستید، یک نظر مستقل از بیرون می­‌تواند سازنده و حیاتی باشد. مشاور می­‌تواند به شما برای رسیدن به موفقیت کمک کند.

  • دانش تخصصی:

یک مشاور می­‌تواند در یک موضوع مشکل ساز، بینش عمیق­‌تری به شما بدهد.

  • صرفه جویی در هزینه:

شما به عنوان یک کارفرما، وظایفی در قبال کارمندان­تان دارید از جمله حق بیمه و دیگر مزایای شغلی. اما این موضوع برای یک مشاور صدق نمی‌­کند.

  • انعطاف پذیری:

مدت زمان کار با یک مشاور معمولا برای یک دوره ثابت است و پس از پایان قرارداد تعهدات طولانی­‌مدت وجود ندارد.

مزایای قرارداد مشاور
 

نحوه تنظیم قرارداد مشاوره

قرارداد مشاور که با نام قرارداد خدمات مشاوره نیز شناخته می‌شود، با وجود اینکه حقوق و تعهدات بین کارفرما و مشاور مشخص می‌شود عمدتاً شاهد اختلافات و نارضایتی‌های طرفین هستیم. برای پیشگیری از این مساله تشخیص و شناسایی موضوع مورد مشاوره یک تخصص لازم‌الاجرا است که رضایتمندی طرفین را بالا می‌برد. 

همچنین انتخاب چارچوب قراردادی متناسب که نحوه ارائه خدمات و تعهدات هر یک از طرفین را با جزییات لازم تبیین کند به پیشگیری از چالش‌ها کمک می‌کند.

قرارداد مشاوره عنوانی ست که موضوعات وسیعی را در حیطه‌های مختلف می‌تواند در برگیرد. اما امروزه شرکت‌ها، کسب و کارهای نوپا و هر فعالیت تجاری دیگری اغلب به منظور بهره گرفتن از مهارت و تخصص افراد به صورت ساعتی، اقدام به تنظیم این قرارداد می‌کنند.

مفاد نمونه قرارداد مشاوره

مهم‌ترین مفادی قرارداد مشاوره ای چیست؟ برای اطمینان یافتن از ارتباط درست میان طرفین، مفاد تنظیم متن قرارداد مشاوره شامل موارد زیر است:

۱- طرفین قرارداد

مشخصات کامل طرفین باید در قرارداد ذکر شود. اگر هر یک از طرفین شخص حقوقی (مثلا شرکت) باشد این مشخصات شامل کد ثبتی، کد اقتصادی و غیره است.

۲- مشخص شدن حقوق و تعهدات طرفین

طرفین باید به یک درک متقابل از تعهدات یکدیگر برسند. وظایف هر یک چیست؟ هدف نهایی چیست؟ ماهیت و دامنه فعالیت­‌های کسب و کار باید به طور گسترده و کامل مورد بحث قرار گیرد و وظایف مختلف طرفین هم در قرارداد نیز ذکر شود.

۳- محرمانه‌­ بودن و عدم افشای اطلاعات

در هر کسب و کاری، مجموعه‌ای از اطلاعاتی بسیار مهم و حیاتی هستند. در یک نمونه قرارداد مشاوره کسب و کار در صورتی که اطلاعات حساس یا موضوعات مربوط به مالکیت معنوی وجود داشته باشد باید از جهت جلوگیری از نقض اطلاعات محرمانه در قرارداد یک بند را پیش‌بینی کنید. 

۴- مدت قرارداد 

زمان شروع و پایان کار مشاور باید در قرارداد ذکر شود. این بازه زمانی باید به وضوح مشخص شود.

۵- مبلغ حق مشاوره نحوه پرداخت

علاوه‌بر مبلغ مورد توافق به عنوان حق مشاوره باید ترتیبات پرداخت را نیز مشخص کنید. صرف نظر از این که پرداخت به صورت یک­جا یا به صورت اقساط باشد، نکته مهم، وجود بندی در متن قرارداد خدمات مشاوره مربوط به پرداخت حق مشاوره است.

آیا به قرارداد مشاوره بیمه تعلق می‌گیرد؟

این قرارداد برای راهنمایی در حوزه‌های مشخص شده طبق قرارداد تنظیم می‌شود. با توجه به اینکه در این قراردادها برخلاف قرارداد کار ساعت مشخصی وجود ندارد و مشاوره ممکن است ساعت محدودی در یک شرکت حاضر شود و همچنین با چندین کسب و کار به‌طور هم زمان همکاری کند، بیمه در قرارداد مشاوره وجود ندارد.

اما اگر مشاوره در مقابل کار ارائه‌شده مزد دریافت کند، در صورت شمول مقررات استخدامی تحت پوشش قانون کار قرار می‌گیرد. بر همین اساس نیز  به نسبت ساعات کار از امتیازات پیش‌بینی‌شده در این قانون و مقررات تبعی از جمله سنوات خدمت و بیمه بهره‌مند خواهند شد

مالیات قرارداد مشاوره به چه صورت است؟

مالیات در این قرارداد ده درصد است که در دو نسخه صادر می‌شود. نسخه دوم باید به مشاور تحویل گردد تا هنگام رسیدگی به عملکرد ایشان مورد استناد قرار گیرد.

مطابق با تبصره اصلاحی/الحاقی ماده ۸۶ قانون، پرداخت‌کننده غیراصلی حقوق، مکلف به کسر ۱۰% مالیات مقطوع از پرداخت‌ها به شخص حقیقی است.

بنابراین برای مالیات، کارفرما ۱۰% را کسر و به اداره مالیات پرداخت می‌کند و رسید پرداخت را در اختیار مشاور قرار می‌دهد.

قرارداد مشاوره ساعتی چیست؟

در قرارداد مشاوره ساعتی، حقوق مشاور بر اساس میزان ساعت کار در شرکت تعیین و پرداخت می‌شود. به‌علاوه این مشاوران، مشمول حمایت‌های قانونی کارگران مانند حق بیمه و پاداش هستند.

در آئین‌نامه اجرایی ضوابط و مزایا و مشاغل قابل شمول به نظام‌های کارمزدی، مزد ساعتی و کارمزد ساعتی که موضوع تبصره ۲ ماده ۳۵ قانون کار است. قانون اعمال نظام مزد ساعتی را در مواردی مجاز دانسته از جمله: 

مشاغل غیر تمام‌وقت در زمینه‌های مشاوره و نظایر آن‌.
پس نتیجه می‌گیریم که اعمال نظام مزد ساعتی در مواردی از جمله مشاوره ساعتی مجاز است.

حقوق و مزایای مشاوره ساعتی

مشاوره ساعتی کاری پاره‌وقت است و ساعات کار آن کمتر از ساعات مقرر در قانون کار است. بنابراین مزد و مزایای مشاورانی که به صورت نیمه‌وقت یا کمتر از ساعات قانونی تعیین‌شده کار می‌کنند به نسبت ساعات کار انجام‌یافته محاسبه و پرداخت می‌شود. 

مزد مشاوران ساعتی از حداقل حقوق ساعتی سال مربوطه کمتر نخواهد بود. به‌علاوه طبق قانون در نظام مزد ساعتی، کارفرما مکلف است علاوه بر مزد ثابت، مزایای رفاهی از قبیل حق مسکن، حق خوار بار و کمک عائله مندی را به نسبت ساعات کار محاسبه و به مشاور پرداخت نماید.

قرارداد مشاوره بازنشستگان تامین اجتماعی

بازنشستگان برای داشتن کمک‌خرجی و در کنار حقوق مستمری‌شان، به‌صورت موقت، پاره‌وقت یا مشاوره‌ای کار می‌کنند. باید بگوییم که در قرارداد مشاوره‌ ای، عنوان قرارداد نمی‌تواند تغییری در ماهیت و نوع رابطه کاری ایجاد کند، پس عناوینی مانند مشاور، پیمانکار، مجری، کارپذیر یا عناوین مشابه دیگر موجب تغییر مفاهیم کاری نخواهد شد و به کارگیری بازنشستگان تامین اجتماعی تحت این عناوین برای کار مشاوره‌ای ممکن است.

علاوه بر اینکه اشتغال به‌صورت مشاوره‌ای بر اساس رای وحدت رویه در بخش خصوصی بلامانع است. اشتغال در دستگاه‌های دولتی نیز به‌صورت مشاوره‌ای بر اساس تبصره قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان برای متخصصین بازنشسته نیز با یک سوم ساعت کارکنان تمام وقت مانعی ندارد.

نمونه قرارداد مشاوره بازنشسته و نکات آن

به لحاظ اجرای مقررات قانون کار، به کارگیری بازنشستگان تامین اجتماعی در شرکت‌ها و واحدهای بخش خصوصی به عنوان مشاور منع قانونی ندارد. در صورت بکارگیری آنان در واحدهای مشمول قانون کار مانند سایر کارگران شاغل در آن واحد از کلیه مزایای قانون کار از جمله افزایش‌های مزدی ناشی از مصوبات شورای عالی کار و بُن کارگری نیز برخوردار خواهند شد.

مراتب بکارگیری بازنشستگان تامین اجتماعی می‌بایست به اطلاع شعبه مربوطه برسد تا از پرداخت مستمری در این ایام خودداری گردد و ضمانت اجرای اعلام نکردن به سازمان تامین اجتماعی در صورت اشتغال این است که افراد مشمول جریمه می‌شوند.

در قرارداد بازنشستگان تامین اجتماعی حداکثر ساعات مجاز برای استفاده از مشاوره و خدمات بازنشستگان، یک سوم ساعات اداره کارمندان رسمی است. حقوق این افراد متناسب با ساعت کاری آن‌ها و حداکثر یک سوم کارمندان رسمی در همان شغل تعیین و پرداخت خواهد شد.

آیا در قرارداد مشاوره بازنشستگان تامین اجتماعی بیمه هم به آن‌ها تعلق می‌گیرد؟

اگر در قرارداد، شخص بازنشسته به عنوان مشاور فعالیت کند و کارفرما بخواهد برای او بیمه در نظر بگیرد، کارفرمایان موظف‌اند از تاریخ اشتغال مجدد آنان، تاریخ شروع به‌کار آنان را به‌صورت کتبی به سازمان تامین اجتماعی اعلام نمایند. در این صورت مستمری آن‌ها تا زمان پرداخت بیمه توسط کارفرما قطع خواهد شد. 

اما اگر نمونه قرارداد مشاوره بازنشستگان تامین اجتماعی بر اساس قواعد مشاوره تنظیم شود و شامل قانون کار نباشد، این افراد بیمه نشده و مستمری بازنشستگی آن‌ها نیز برقرار خواهد بود.

جمع‌بندی

در دنیای امروز هنگامی که صحبت از تخصص و تجربه می‌شود؛ مدیران شرکت‌های بزرگ سعی می‌کنند که بهترین افراد را استخدام نمایند. گاهی اوقات استخدام فرد متخصص از تمامی رشته‌ها و مشاغل کار آسانی نیست، ضمن اینکه هزینه زیادی را بر دوش شرکت‌ها می‌گذارد.

یک راهکار مناسب برای همکاری با متخصصان در حوزه‌های مختلف تنظیم قرارداد خدمات مشاوره است که می‌تواند در هر موضوعی انجام شود. 

از جمله این موارد می‌توان به قرارداد مشاوره حقوقی، مشاوره سرمایه‌گذاری، مشاوره پروژه‌های عمرانی، قرارداد مشاوره فنی، قرارداد مشاوره دیجیتال مارکتینگ، مشاوره کسب و کار و غیره اشاره کرد.

برای تنظیم قرارداد مشاوره به‌صورت تخصصی می‌توانید از کارشناسان حقوقی در این زمینه کمک بگیرید تا قراردادی اختصاصی و مطابق با شرایط کاری خود داشته باشید.

سوالات متداول 

آیا قرارداد مشاوره نوع خاصی دارد؟ 

بله این دسته از قراردادها را می‌توانید در موضوعات مختلف تنظیم کنید.

معایب قرارداد مشاوره چیست؟ 

در تنظیم این نوع قرارداد باید دقت لازم را داشت به این خاطر که اگر فردی غیر متخصص تنظیم این قرارداد را بر عهده بگیرد؛ ممکن است مشکلاتی حقوقی ایجاد شود.

آیا به قرارداد مشاوره عیدی تعلق میگیرد؟

به طور کلی در قرارداد مشاوره مزایای قانون کار مثل عیدی و بیمه وجود ندارد. اما اگر بر اساس ضوابط قانون کار تنظیم شود مشاوره از مزایای این قانون مثل عیدی و بیمه برخوردار می‌شود.

4.6/5 - (7 امتیاز)
اشتراک‌گذاری
نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

56 Comments
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین امتیاز
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
ناشناس
ناشناس
1 ماه پیش

سلام وقت بخیر من یک قرارداد مشاوره مالی تمام وقت با یک شرکت منعقد کردم آیا این قرارداد مشمول قوانین کار و تامین اجتماعی است و آیا مزایای قانونی قنون کار نظیر مرخصی روزانه – ساعتی – عیدی و سنوات به اینجانب تعلق میگیرد یا خیر؟

هدا
هدا
1 سال پیش

سلام
روز بخیر
با یک نفرقرارداد مشاوره منعقد کردیم، قرار هست به مدت سه ماه، هفته‌ای یک روز و هر روز به مدت 8 ساعت با ما همکاری کنه، آیا باید برای این فرد هم بیمه در نظر گرفته بشه و اگر پاسخ مثبت هست با چه ضریبی باید بیمه در نظر گرفت؟ 16.67 یا مانند 7 درصد و 23 درصد؟

کارشناس حقوقی وینداد
کارشناس حقوقی وینداد
در پاسخ به  هدا
1 سال پیش

با سلام و احترام
بله به تعداد ساعاتی که در مجموع یک ماه برای شما کار می کند، کارفرما مکلف به بیمه کردن او می باشد.
مجموعه حقوقی وینداد

علی
علی
2 سال پیش

با سلام
من از یک سازمان دولتی بازنشسته شده( بیمه تامین اجتماعی نیستم) و الان می خوام با یک شرکت قرارداد کار مشاوره ببندم. حقوق یک مبلغ ثابت است که قراره ماهیانه پس از کسر 10 درصد مالیات به من پرداخت بشه و و باید 10 روز در ماه کار مشاوره انجام بدم سه تا سوال دارم
1. با این قرارداد مشکلی برای مستمری من پیش نمی یاد؟
2. با توجه به میزان کار و اینکه من دیگه بیمه نمی شم آیا علاوه بر حقوق که گفتم مزایای دیگه ای به صورت ماهانه بهم تعلق می گیره؟
3. آیا می تونم از نظر زمانی در صورت موافقت کارفرما، قرارداد کار دائمی ببندم یعنی فقط در قرارداد تاریخ شروع قید بشه و تاریخ پایان یا مدت قید نشه؟

کارشناس حقوقی وینداد
کارشناس حقوقی وینداد
در پاسخ به  علی
1 سال پیش

با سلام و احترام
در صورتی که شما به صورت تمام وقت و دائم با حقوق ثابت استخدام شوید،این قرارداد مطابق قانون کار بوده (حتی اگر کتبی نباشد) و ممکن است مستمری شما قطع شود،بنابراین پیشنهاد می گردد که به صورت پاره وقت مشغول به کار باشید و قرارداد ارائه خدمات مشاوره با شما منعقد شود.سایر مزایای یک کارمند نیز به شما تعلق نخواهد گرفت.
مجموعه حقوقی وینداد

سجاد
سجاد
3 سال پیش

سلام ببخشید یه سوال داشتم ممنون میشم راهنمایی کنید ، من چند ساله مشاور حقوقی اداره منابع طبیعی هستم، قراردادمون به صورت حجمی است ولی در عمل من ساعتی مثل بقیه کارمندان از صبح تا ظهر کار میکنم ، چجوری میتونم یه قدم مثبت واسه اینده کاری بردارم ، بیمه پرداخت نمیشه ، میشه واسه پرداخت نکردن بیمه شکایت کنم؟

کارشاس حقوقی وینداد
کارشاس حقوقی وینداد
در پاسخ به  سجاد
2 سال پیش

با سلام،

در صورتی که رابطه شما و کارفرما رابطه استخدامی است و میان شما قرارداد کار منعقد شده است، کارفرما موظف به پرداخت بیمه شماست و در صورت نپرداختن بیمه شما میتوانید برای شکایت به اداره کار مراجعه کنید. در غیر اینصورت، اگر قرارداد پیمانکاری میان شما و کارفرما منعقد شده است، کارفرما تکلیفی به پرداخت بیمه شما ندارد.

با احترام
تیم حقوقی وینداد

اسماعیل
اسماعیل
3 سال پیش

با سلام و عرض ادب…
بنده از سال 96 تا نیمه اول سال 99 با قرارداد خرید خدمت مشاوره ای در دادگستری مشغول بکار بودم اما متاسفانه بیمه نشدم و همچنین هیچگونه سنوات،پاداشی،عیدی نداشتم آیا میتوانم اداره کار شکایت کنم؟10 درصد از حقوق بنده هم به خاطر مالیات کسر میشد…لطفا جواب را به ایمیلم ارسال نمایید.با تشکر

کارشاس حقوقی وینداد
کارشاس حقوقی وینداد
در پاسخ به  اسماعیل
2 سال پیش

با سلام،

افرادی که خدمات خود را به صورت مشاوره در اختیار کارفرمایان قرار می‌دهند و در مقابل کار ارائه شده مزد دریافت می‌دارند، در صورت عدم شمول مقررات استخدامی دیگری میانشان، تحت پوشش قانون کار قرار گرفته و به نسبت ساعات کار از امتیارات پیش‌بینی شده در این قانون و مقررات تبعی از جمله سنوات خدمت و بیمه بهره‌مند خواهند بود.
مالیات قرارداد مشاوره ده درصد می‌باشد که در دو نسخه صادر می‌شود و باید نسخه دوم به مشاور تحویل گردد تا هنگام رسیدگی به عملکرد ایشان مورداستناد قرار گیرد.
با احترام
تیم حقوقی وینداد

مریم
مریم
3 سال پیش

با سلام
با یک مشاور در حال بستن قرار داد سالانه هستیم که روزی یکی دو ساعت مشاوره انفورماتیک داده و پایان ماه به تسبت کارکرد فا کتور به شرکت بدهند ایا ایشان باید در لیست بیمه باسند یا میشود ازایشان سپرده کسر کرد؟

کارشاس حقوقی وینداد
کارشاس حقوقی وینداد
در پاسخ به  مریم
2 سال پیش

با سلام،

اگر قرارداد با شخص حقیقی بوده و کار منحصرا توسط خودش صورت بگیرد و صرفا مشاوره باشد لازم نیست برای مشاور لیست بیمه‌ای رد بشود. اما اگر کارکرد مشاور بیش از ۱۵ روز در ماه باشد، در این صورت به عنوان کارمند تلقی شده و باید برایش بیمه رد بشود.

با احترام
تیم حقوقی وینداد

اباذری
اباذری
3 سال پیش

قرارداد مشاوره با ساعت کاری مشخص منعقد شده که شامل بیمه قانون کار است.حال اداره دولتی میگوید طبق قانون حق بیمه بیکاری پرداخت نمیگنند

کارشاس حقوقی وینداد
کارشاس حقوقی وینداد
در پاسخ به  اباذری
3 سال پیش

سلام دریافت مقرری بیمه بیکاری، مشروط به وجود شرایطی است. در صورتی که شما واجد آن شرایط باشید قادر خواهید بود از مقرری بیمه بیکاری استفاده کنید.؛ از جمله اینکه حداقل بایستی 6 ماه سابقه بیمه داشته باشید، به طور غیرارادی از کار بیکار شده باشید و … .

مینا
مینا
3 سال پیش

در نهایت برای جمع بندی آیا به قراداد مشاوره بیمه تعلق میگیرد یا خیر؟

کارشناس حقوقی وینداد
کارشناس حقوقی وینداد
در پاسخ به  مینا
3 سال پیش

باسلام و احترام؛

بله به قرارداد مشاوره نیز بیمه تعلق می‌گیرد. به تناسب ساعت کارکرد مشاور بیمه تعلق می‌گیرد،

باتشکر،

سید میثم
سید میثم
3 سال پیش

سلام برادر من به علت از کار افتادن هر 2 کلیه ازکارافتادگی از بیمه گرفته و حقوق در یافت میکنه. حالا میخاد توی شرکت خصوصی هم کار کنه ولی شرکت میگه باید برات بیمه رد بشه وگرنه تخلفه ونمیشه باهات قرارداد ببندیم. با توجه به قانون میشه بصورت مشاوره ای توی شرکت جذب بشه و براش بیمه رد نشه و حقوق از کارافتادگیشم همچنان دریافت بکنه؟

کارشاس حقوقی وینداد
کارشاس حقوقی وینداد
در پاسخ به  سید میثم
3 سال پیش

سلام
اگر از کارافتادگی به صورت کلی باشد، در صورت از بین رفتن شرایط از کارافتادگی و اشتغال مجدد به کار، مستمری قطع می گردد. در صورتی که به هر طریقی به عنوان مثال پرداخت حق بیمه سازمان تامین اجتماعی از موارد فوق آگاه شود، علاوه بر قطع مستمری از کارافتادگی کلی، مستمری های گذشته که به صورت غیرقانونی دریافت شده است، باز پس گرفته می شود.

با ااحترام
تیم حقوقی وینداد

محمد
محمد
4 سال پیش

سلام وقت‌بخیر
کسی که برای مثال بعنوان مشاور در‌یکی‌از‌ ارگان های خصوصی قرارداد مشاوره بسته است، ایا عیدی شامل‌ایشان‌هم میشود؟.

کارشناس حقوقی وینداد
کارشناس حقوقی وینداد
در پاسخ به  محمد
3 سال پیش

سلام محمد عزیز

بله عیدی و پاداش سالیانه نیز به قرارداد مشاوره متناسب با ساعت کار مشاور تعلق میگیرد.

باتشکر

آنچه در این مطلب خواهید خواند

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا جزئیات قرارداد با مشاور شما را در بندهای قرارداد بیاورند.

خدمات قراردادی وینداد

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا جزئیات قرارداد با مشاور شما را در بندهای قرارداد بیاورند.

مقالات مرتبط