پروفایل کاربر

بدون نام

4 سال پیش

تبدیل وضعیت استخدامی

باسلام و خسته نباشید

بنده در آزمون کشوری استخدامی آب وفاضلاب روستایی پذیرفته شدم و بعداز آن آب و فاضلاب روستایی که یک شرکت دولتی بود با آب و فاضلاب شهری که یه شرکت نیمه دولتی(خصوصی) هست ادغام شده و وضعیت استخدامی ما که قرار بود در روستایی پیمانی باشد و کد استخدامی از سازمان امور اداری و استخدامی صادر شود شنیده میشود که قرار است بعد ادغام به قرارداد کار کعین تبدیل شود! حال سوال اینجاست که آیا تبدیل وضعیت استخدامی با توجه به آزمون استخدامی کشوری که ما دادیم قانونیست؟ وآیا با تبدیل وضعیت استخدامی ما متضرر می شویم ؟ یا قرارداد کار معین هم معادل استخدام پیمانی در شرکت های نیمه دولتی است؟ لطفا راهنمایی بفرمایید.

مشاهده سوالات مشابه

پاسخ‌ها (1)

پاسخ تیم حقوقی وینداد

زهرا بیات

4 سال پیش

سلام

واگذاری شرکت های دولتی به بخش خصوصی در راستای سیاست های اصل 44 قانون اساسی صورت می پذیرد. به موجب تبصره 1 ماده 21 قانون مدیریت خدمات کشوری، در صورت واگذاری سهام شرکت های دولتی به نحوی که شرکت مذکور غیردولتی شود، قوانین و مقررات قانون کار بر کارمندان شرکت واگذار شده اعمال می گردد و این افراد کارمندان کارفرمای جدید محسوب می شوند.

شما در صورتی که به صورت پیمانی استخدام شوید، مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری خواهید بود و در صورتی که به استخدام شرکت های خصوصی در قالب قراردادهای کار دربیایید تابع قانون کار خواهید بود و از مزایای آن قانون بهره مند خواهید شد.



هر سوال حقوقی داشتید از ما بپرسید. متخصص‌های ما در سریع‌ترین زمان ممکن به سوال شما جواب تخصصی می‌دهند.

بیشتر بخوانید

پروفایل کاربر

سجاد زارع

6 ماه پیش

فسخ قرار داد

سلام.خسته نباشید،من قرار داد امضا کردم و اثر انگشت زدم،یک چک ۳۰۰ میلیونی ضمانت دادم،قرار داد یکساله است بنده تازه فهمیدم که توی قرار داد نوشته ساعات کاری ۷:۳۰تا۴:۳۰ ولی پول ۸ ساعت کار میدن ویک ساعت دیگه اضافه کاری محاسبه نمیشود،آیا توی این بازه ۶ ماه کارم میتونم پول اضافه کاریمو وصول کنم یا خیر یا امکان فسخ قرار داد وجود دارد،هیچ نسخه ایی از قرار داد نزد بنده نیسته
ممنون میشم راهنمایی کنید

پروفایل کاربر

وحید وحیدی

6 سال پیش

پایان قرارداد کاری و عدم تحویل امور محوله به کارفرما

در صورتی که مهلت قرارداد یک کارمند به اتمام رسیده باشد و کارمند مایل به ادامه همکاری بیشتر نباشد و از فردای تاریخ اتمام کار دیگر در محل کار خود حاضر نشود، ایا کارفرما میتواند درخواست تحویل کار از کارمند خود بنماید؟ و در صورت امتناع کارمند در تحویل امور محوله خود، کارفرما میتواند از طریق سفته هایی که بابت تضمین کار از کارمند تحویل گرفته است اقدامی بنماید؟

پروفایل کاربر

ثریا اسماعیلی

1 سال پیش

طریقه مشارکت بااسنپ

من کارم لیزر وخدمات پوستم کلینیک هستم میخواستم ببینم به چه طریقی با اسنپ همکاری کنم برام مراجعه بفرسته

تمامی حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت متعلق به وینداد (عدل آفرینان وینا دادگر نوین) می‌باشد