سیدنوروزعلی امیرفخریان
تعهدیکطرفه
باسلام واحترام
درسال 1394 وازطریق پذیرش دانشجو برحسب سوابق تحصیلی وفراخوان وزارت بهداشت وبصورت نیمه متمرکز دررشته کاردانی تکنیسین سلامت دهان وپس از طی مراحل معرفی چندبرابرظرفیت ، مصاحبه ومعاینات پزشکی پذیرفته شدم پس از قبولی ملزم به متعهدخدمت شدن بمدت 6 سال (سه برابر مدت زمان تحصیل) پس ازفارغ التحصیلی درمراکز خدمات بهداشتی شهرستان محل پذیرش گردیدم وتعهدمحضری وثبتی مربوطه را نیز ارائه دادیم . پس از فارغ التحصیلی وزمان اجرای تعهد وزارت بهداشت ودانشگاه علوم پزشکی ازبکارگیری امتناع واظهارمیدارند تعهدخدمت تکنیسینهای سلامت دهان تعهدی یکطرفه به دانشگاه علوم پزشکی ذینفع بوده والزامی برای بکارگیری واستخدام شما وجودندارد.واگردانشگاه به وجودشما نیاز داشت شما ملزم به رعایت تعهدنامه ومفادآن میباشید ودرغیراینصورت شما اصلا حقی ندارید.ضمن ارسال لینک دانلود فرمت خام تعهدنامه حال سوال اینجاست:
1-آیا تعهدمذکور یکطرفه میباشد ؟ اگریکطرفه میباشد چه حقی برای متعهد ایجادگردیده واصلا متعهدمیتواند ادعای حق وحقوقی کند
2-با همین تعهد دریک دانشگاه علوم پزشکی از مجموع 40 نفر دانش آموخته فقط 17 نفر بکارگیری شده اند واز بکارگیری بقیه دانش آموختگان طفره میروند وهمان توجیه یکطرفه بودن تعهدوعدم الزام برای بکارگیری را عنوان مینمایند آیا دراین موردهم میتوان استدلال حقوقی آوردکه چرا ازبکارگیری بقیه دانش آموختگان باوجودشرایط مساوی درپذیرش ومفادتعهدطفره میروند
3-مسئولان دارند عنوان میکنند این تعهدی یکطرفه به دانشگاه علوم پزشکی میباشد لذا اگرنیازی بود ودانشگاه اعلام نیاز کرد شما متعهدبه انجام تعهدهستید درغیراینصورت خیر.درحالیکه درمفادتعهدذکر از اعلام نیاز ودرصورت نیاز، دانش آموخته استخدام میشودوامثالهم وجودنداردآیا بااین عنوان که درمفادتعهدنامه این تذکر عنوان نگردیده میتوان حقی برای خودمان ایجادکنیم
4-خلاصه کلام اینکه با مطالعه مفادتعهدنامه ازطریق کدام بندتعهدنامه میتوان حق وحقوق خودرا اعاده کنیم .
لینک دانلود فایلمشاهده سوالات مشابه
پاسخها (0)
هر سوال حقوقی داشتید از ما بپرسید. متخصصهای ما در سریعترین زمان ممکن به سوال شما جواب تخصصی میدهند.
بیشتر بخوانید
زینب اسدی
عیدی و سنوات
باسلام من در کارگاه طلاسازی کار میکردم که به تازگی تعدیل نیرو شدم سفته ها و مدارکم رو تحویل گرفتم صاحب کارم گفته که برای که برای گرفتن عیدی و سنوات باید دفترخونه برم و تو سامانه ثنا هم ثبت نام کنم میخواستم بپرسم که این روند عادیه؟ چون تا به حال برای دادن عیدی و سنوات صاحب کاری اینو از من نخواسته بود
هانیه صدیقی
تحویل کار
سلام ببخشید من یه سوالی دارم ممنون میشم کمکم کنید
من میخوام از شرکتی که توش کار میکنم بیامبیرون
تو قراردادمون گفته باید یک ماه قبل اعلام کنی
من تازه ۳ ماه قبل اعلام کردم و نامه استعفا نوشتم که توش مشخص کردم سه ماه دیگه میرم
مدیرم نمیخواد من برم ولی خیلی داره اذیتممیکنه
به من گفتن وقتی از یه جا میخوای بیای بیرون باید برگه تحویل کارتو امضا کنه مدیر اون شرکت
اما این آدم امضا نمیکنه برگه منو و همش میگه نه یهسری کار دیگه ام هست که باید انجام بعد امضا میکنم
نصفشون کاراییه که اصن وظیفه من نبوده هیچوقت
این روند هی داره تکرار میشه باز من انجام میدم باز قبول نمیکنه
من باید چیکار کنم؟ اگر برگه تحویل کارمو امضا نکنه میتونه بره ازم شکایت کنه؟
مسعود رستمی
پرداخت نشدن مطالبات وحقوق در استخدام پیمانی آموزش و پرورش
سلام عرض ادب .بنده در سال 1401 بعد از شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش وقبولی به عنوان هنر آموز استخدام پیمانی این وزارت خانه شدم. واز اول مهر1401 ابلاغ گرفته و مشغول به کار شدم بعد از گذشت 2یا3 ماه حکم بنده صادرشد ولی حقوقی واریز نشد. بعد ازپیگیری اعلام کردند که کد پرسنلی من برای 2نفر صادر شده وباید اصلاح شود که در ماه بعد حکم با کد جدید صادر شد ولی باز حقوی واریز نگردید. و دوباره اعلام کردند که همان کد پرسنلی اول برای من بوده وا باید اصلاح شود . بعداز پیگیری های زیاد از اداره شهرستان و وزارت خانه حکم بنده در اردیبهشت 1402اصلاح کردید وفقط حقوق فروردین واردیبهشت واریز شد و حقوق 6ماه اول استخدام حتی به دیون هم نرفت این رویه باعث شد از بحث رتبه بندی هم عقب بمانم و از مزایای رتبندی نیز محروم شوم.الان هم که پیگیری میکنم جوابی نمیدهم و گفتند از طریق مراجع قانونی پیگیری کنم . ممنون می شوم راهنمایی کنید