پروفایل کاربر

مصطفی رضایی

شرایط فورس ماژور

در یک قرارداد، عبارت «مصالحه می شود، جبران کلیه ضررها و زیان های ناشی از کاهش سود و یا سرمایه، برعهده شرکت میباشد و سرمایه گذار آن سهمی ندارد».
آیا در این شرایط میتوان، با استناد به شرایط فورس ماژور ناشی از کرونا، از پرداخت غرامت به سرمایه گذار امتناع کرد؟

مشاهده سوالات مشابه

پاسخ‌ها (2)

صنم مقیمی

4 سال پیش

با سلام 


اصولا در تفسیر  قرارداد ها یکی از معیارهای مهم آن است که باید دید منظور طرفین قرارداد از کلمات و واژه ها چه بوده است و  قرارداد باید بتواند با شرایط زمان انعقاد خود پیش برود یعنی آن که اگر شما در شرایطی قرارداد را منعقد کرده اید که شرایط هموار بوده است انتظار می رود قرارداد مطابق با ان شرایط جلو برود اما در حالت قرار گرفتن در شرایط ویژه که امکان اجرای تعهدات قراردادی را تقریبا غیرممکن می کند می توان قرارداد را فسخ نمود اما در عین حال باید توجه داشته باشید که اگر در متن قرارداد شما اشاره شده است که در صورت ایجاد شرایط فورس ماژور یعنی عوامل خارجی و غیرقابل پیش بینی و دفع باز هم مسولیت جبران خسارت باقی خواهد بود دیگر نمی توان از جبران خسارت شانه خالی کرد چرا که درج شرط مسولیت  در شرایط فورس ماژور یا عدم مسولیت هنگام فورس ماژور  در مورد غالب قرارداد ها وجود دارد.


با احترام 

تیم حقوقی وینداد 

پاسخ تیم حقوقی وینداد

زهرا بیات

4 سال پیش

سلام

تفسیر شرط مندرج در قرارداد شما از موارد اختلافی است. با توجه به اینکه خسارات ناشی از فورس ماژور به صراحت ذکر نگردیده است، ممکن است بتوانید از پرداخت غرامت خودداری نمایید.

با احترام

تیم حقوقی وینداد

هر سوال حقوقی داشتید از ما بپرسید. متخصص‌های ما در سریع‌ترین زمان ممکن به سوال شما جواب تخصصی می‌دهند.

بیشتر بخوانید

پروفایل کاربر

حمیدرضا ربطی

قرارداد

با سلام و احترام،، من میخوام با یک شرکت خصوصی قرارداد پیاده سازی نرم افزار سازمانی ببندم البته پیاده سازی شبکه هم جز مفاد قرارداد می باش لذا میخواستم بدونم چه میزان بیمه و مالیات در قرارداد لحاظ می گردد؟

پروفایل کاربر

دیانا حفیظی

اموزش

با سلام در مورد امزش نوشتن قراردادها یه توضیح بدید ایا شما امکان اموزش هم دارید؟

پروفایل کاربر

کاربر

قرارداد با فرد نابالغ

اگر فردی طرف قرداد بوده و ایشان زیر سن 18 سال باشد، آیا باید با کفیل وی تا رسیدن ایشان به سن قانونی قرارداد بست؟ این کار چگونه باید انجام شود؟

تمامی حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت متعلق به وینداد (عدل آفرینان وینا دادگر نوین) می‌باشد