پروفایل کاربر

محمدحسین امیری

قرارداد پیمانی چیه؟

منظور از قرارداد پیمانی برای بحث استخدام چیه؟

مشاهده سوالات مشابه

پاسخ‌ها (1)

مهرنوش فتاحی

5 سال پیش

به طور کلی سه روش برای جذب نیروی کار وجود دارد:

  1. رسمی 
  2. پیمانی
  3. کارگری 

در خصوص استخدام و قرارداد پیمانی:

هدف از استخدام پیمانی جذب نیروهایی است که در مدت زمانی معین و به طور موقت به کاری مشخص مشغول شوند. لذا ارگان ها و نهادهای دولتی می توانند با توجه به قانون استخدامی کشور و کسب مجوزهای قانونی نسبت به جذب نیرو با استفاده از قراردادهای پیمانی اقدام نمایند. اصولا مدت زمان همکاری که در قرارداد پیمانی مقرر می شود 1 سال می باشد. افرادی که به صورت پیمانی در سازمان های مختلف مشغول به فعالیت می شوند تحت شمول قوانین استخدام پیمانی قرار دارند و باید برای آن ها بیمه نیز در نظر گرفته شود. چنانچه کارفرما بعد از پایان مدت قرارداد از عملکرد این افراد راضی باشد در این صورت می تواند قرارداد را مجدداً تمدید نماید. مدت مرخصی افرادی که در این قالب فعالیت می نمایند در طول یک سال به مدت یک ماه می باشد و 15 روز از آن قابل ذخیره شدن و انتقال به سال بعد می باشد. همچنین در طول یک سال مدت زمان 1 ماه مرخصی بدون حقوق نیز دارند. 

هر یک از طرفین قرارداد (کارفرما و یا مستخدم پیمانی) در صورت تمایل برای فسخ همکاری می بایست این موضوع را از یک ماه قبل از تاریخ فسخ قرارداد به طرف مقابل اعلام نمایند. اما چنانچه مستخدم 7 روز متوالی بدون عذر موجه در محل کار خود حاضر نشود در این صورت قرارداد وی به صورت یک طرفه فسخ خواهد شد. 

هر سوال حقوقی داشتید از ما بپرسید. متخصص‌های ما در سریع‌ترین زمان ممکن به سوال شما جواب تخصصی می‌دهند.

بیشتر بخوانید

پروفایل کاربر

احمد قبادی

افزایش مبلغ پیمان

در صورت افزایش بیش از سقف ۲۵ درصد مبلغ پیمان(صورت وضعیت قطعی بیشتر از ۲۵ درصد اضافه شود)چه راهکار قانونی برای پرداخت به پیمانکار  وجود دارد؟

پروفایل کاربر

محمد مرتضوی

تاخیر در پرداخت مبلغ آخرین صورتوضعیت

قرارداد پیمانکاری به مبلغ 1938000000 تومان از نیمه تیرماه 1400 شروع و اول خرداد ماه 1401 تمام شده وپرداخت مبالغ صورتوضعیت به صورت ماهیانه بوده حال مبلغ آخرین صورتوضعیت با سایر کسورات قانونی جمع بمیزان 355000000 تومان با تاخیر یکساله در اوایل اردیبهشت ماه 1402 پرداخت شده است ،چگونه شکایت کنم و با توجه به تورم چقدر جریمه محاسبه می شود لازم به ذکر است در طول مدت یاد شده مکاتبات مفصلی از جانب شرکت من صورت گرفته است

پروفایل کاربر

سپه دار ترابی نژاد

خروج مدرک مهندسی

جهت قطع همکاری با شرکت رتبه بندی که مدت قرارداد به پایان رسیده ،چه اقدامی باید انجام بدهیم

تمامی حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت متعلق به وینداد (عدل آفرینان وینا دادگر نوین) می‌باشد