بازاریابی صادرات کالا و راه‌های پیدا کردن مشتری خارجی برای صادرات

بازاریابی صادرات کالا و راه‌های پیدا کردن مشتری خارجی برای صادرات

بازاریابی صادرات کالا امروزه در عرصه تجارت بین‌الملل به مسئله‌ای تبدیل شده است که بسیاری از شرکت‌های تجاری برای راهیابی به بازارهای‌ جهانی نمی‌توانند آن را نادیده بگیرند. تعداد زیادی از تجار و صاحبان مشاغل تمایل به صادرات دارند و سعی در ایجاد بازاری پر سود در سطح بین‌الملل برای محصولات و خدمات خود دارند. […]

بازاریابی صادرات کالا امروزه در عرصه تجارت بین‌الملل به مسئله‌ای تبدیل شده است که بسیاری از شرکت‌های تجاری برای راهیابی به بازارهای‌ جهانی نمی‌توانند آن را نادیده بگیرند.

تعداد زیادی از تجار و صاحبان مشاغل تمایل به صادرات دارند و سعی در ایجاد بازاری پر سود در سطح بین‌الملل برای محصولات و خدمات خود دارند. اما به راستی شما به عنوان صاحب کسب و کار چگونه می‌توانید وارد عرصه صادرات شوید و چگونه می‌توانید با شناخت بازارهای جهانی به نیازهای آن پاسخ بدهید و موفق به ارائه و فروش خدمات و محصولات خود شوید؟ روش‌های بازاریابی صادرات کالا و نیازهای حقوقی و قراردادهای مورد نیاز صادرات را می‌شناسید؟ برای یافتن پاسخ این سوال‌ها مطالعه مطالب پیش رو را از دست ندهید.

اصولا در تجارت بین الملل شناخت بازارهای بین المللی در موضوع صادرات بسیار حائز اهمیت است و دلیل این امر به این جهت است که همانطور که شما در داخل کشور برای ورود به بازار فروش و شناخت راه‌های نفوذ و ارائه محصولات به بازاریابی نیاز دارید در بحث صادرات نیز به بازاریابی صادرات کالا به شکلی اصولی و موفق نیازمند هستید.

بازاریابی صادرات کالا چیست؟

بازاریابی در تعریفی ساده در واقع دربرگیرنده دانشی است که با آن بتوان به ایجاد، خلق و معرفی ارزش‌هایی پرداخت که منجر به سودآوری خواهد شد. بدین ترتیب با شناخت بازارهای موجود، ویژگی‌های محصولات و خدمات ارائه شده خودتان و با وجود تمایزهای یک محصول می‌توان در بازاریابی حاضر شد و موفق عمل کرد و در گونه موفق بازایابی آنچه حاصل می‌شود شناسایی نیازهای موجود و تامین آن ها است. در کنار شناخت قوانین و مقررات صادرات مهم‌ترین گام در ورود به صادرات بازاریابی است. در بازاریابی صادرات کالا باید بتوانید به شناخت‌ درست از وضعیت فعلی بازارهای خارجی برسید و راه‌های دستیابی و نفوذ به آن بازارها را با مذاکره و برقراری ارتباط با خریداران متوجه شوید.

آنچه در این زمینه کمک شایانی به شما می‌کند توجه و ارزیابی شما نسبت به قیمت سایر محصولات مشابه، بازار فروش، کیفیت آن ها می‌باشد. مشاوران حقوقی وینداد آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

به عنوان یک صادرکننده چگونه بازاریابی صادرات کالا را انجام بدهم؟

در پاسخ به این سوال توجه شما را به نکاتی مهم جلب می‌کنیم.

۱ – سعی کنید نیازهای بازار هدف را به خوبی ارزیابی کنید:

در این مرحله با ارزیابی و شناخت نیازهای موجود در بازار هدف و پیش بینی و طراحی راهبردهای صادرات از جمله تصمیم گیری در مورد نوع محصولات و خدمات،قیمت و چگونگی توزیع آن ها به موفقیت بازاریابی صادراتی خود کمک کنید.

۲-  توجه به این موارد را فراموش نکنید:

در نظر داشته باشید که در بازاریابی صادراتی این موضوعات یعنی بازار هدف، قیمت محصولات و خدمات، راه‌های توزیع محصولات باید معلوم و مشخص باشند.

  • بازار هدف را مشخص کنید.
  • به همسان سازی محصولات و خدمات خود با نیازهای مشتریان توجه کنید.
  • به طراحی روش‌های ترویج و برندسازی محصولات خود در بازار هدف و شناخته شدن آن در میان مشتریان فکر کنید.
  • رقابت با رقبای خود را جدی بگیرید.

۳-  به ایجاد راه‌های ارتباطی مشتریان با شرکت‌تان فکر کنید!

به منظور جلب نظر بازار هدف و رونق ارائه خدمات و محصولات تان و کسب موفقیت هر چه بیشتر در راه بازاریابی صادرات کالا ، توجه تان را از موضوع نحوه ارتباط با مشتریان و بازاریابی با ابزار ارتباطی نوین از دست ندهید.در واقع با سرمایه گذاری قدرتمند شما در این زمینه میتوانید نظر مساعد خریداران و مشتریان را جلب کنید و آنان را تشویق به تامین خدمات و کالاهای مورد نیازشان از شرکت تان کنید.

در نظر داشته باشید که این موضوع آنقدر اهمیت دارد که نحوه طراحی، چینش، ترکیب و ارائه اطلاعات از نحوه عملکردتان در ترغیب و جذب مشتریان به سمت تان اثر گذار خواهد بود.

۴-  به فکر ترویج محصولات و خدمات خود و معرفی آن‌ها باشید.

با ترویج محصولات خود موقعیتی را فراهم می‌کنید تا مشتریان با سبک فعالیت شما و چگونگی آن آشنا شوند .در واقع در معرفی و ترویج فعالیت‌های خود روشی را انتخاب کنید که در آن ترکیبی از هزینه‌های معقول، مقرون به صرفه بودن، قابلیت دسترسی سهل و ساده در هر زمان و موقعیت وجود داشته باشد.

۵- از ایجاد بازار درخواست برای محصولات خود غافل نشوید!

یکی از عوامل مهم در دستیابی به موفقیت در بازاریابی صادرات کالا ، معرفی قوی خدمات و محصولات شما و از طرف دیگر جلب و درخواست از طرف مشتریان است. در واقع شما با شناسایی ظرفیت های موجود و درخواست های مشتریان خود می‌توانید به مواردی مهم پی ببرید از جمله این که آیا محصولات شما می‌توانند پاسخگوی نیازهای مشتریان باشند یا نه. در نظر داشته باشید که یک طرح و یک برنامه هدفمند در شناسایی مشتریان و ترغیب آن ها در خرید محصولات شما موفقیت کاری شما را چندین برابر می‌کند.

۶- جلب رضایت مشتری بسیار مهم است

چگونگی عملکرد شما، راهبردها و سیاست هایتان در ایجاد روابط موفق با مشتریان و جلب نظر آن ها کلیدی است.

۷- برخی از تغییرات به منظور ایجاد جاذبه بیشتر در بازارهای صادراتی مهم است

این تغییرات، تغییراتی است که مربوط به ظاهر کالاها، نحوه بسته‌بندی، علامت تجاری می‌باشد.

در صورتی که در راه صادرات کالایتان نیاز به قراردادهای حقوقی داشتید می‌توانید همین الان قراردادهای مربوط به صادرات کالا را از بانک قراردادهای وینداد دریافت نمایید.

در مورد راه و روش‌های بازاریابی صادرات کالا برای پیدا کردن مشتریان خارجی چه اطلاعاتی دارید؟

برخی از مهم‌ترین روش‌های بازاریابی صادرات کالا شامل این موارد است:

بازاریابی اینترنتی

امروزه توسعه و پیشرفت فناوری‌ها نوین در بسیاری از موضوعات نفوذ پیدا کرده است. در بازاریابی اینترنتی نیز با توسل به فضای بر خط می‌توان حجم گسترده ای از اطلاعات مهم در مورد معرفی محصولات و خدمات را ارائه کرد و مشتریان زیادی را جلب برند تجاری خود کنید.

تبلیغات در بستر اینترنت

اینترنت فضای مناسبی جهت تبلیغ فعالیت‌ها و خدمات متمایز شما می‌باشد. این بستر جهت معرفی هر چه بهتر محصولات شما کارایی بالایی دارد و در واقع می‌توانید با راه اندازی و ایجاد وب سایت و درج آگهی تبلیغاتی در آگهی‌های اینترنتی به معرفی برند خود بپردازید.

رایزنان تجاری

رایزن در واقع فردی است که به واسطه حضور موثر و فعالی که در بازارهای هدف دارد اطلاعات زیادی در مورد اوضاع اقتصادی، روند فعالیت‌های رقبا و کالاهای رقیب در کشور مورد نظر برای بازایابی صادرات کالا دارد.

به راهنمایی بیشتر نیاز دارید؟

امروزه رونق قابل توجه صادرات برای بسیاری از فعالان تجاری، صاحبان کسب‌وکارها و شرکت‌ها مورد توجه قرار گرفته است و به نظر می‌آید چگونگی ورود به این عرصه،ساز و کارهای آن، شناسایی و نفوذ در بازارهای بین‌المللی و همچنین بازاریابی صادرات کالا بسیار کلیدی است. اگر شما نیاز به هرگونه راهنمایی و مشاوره بیشتر در این حوزه دارید با وینداد و مشاوره حقوقی ما در ارتباط باشید.

3.5/5 - (2 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره تلفنی حقوقی آنلاین

برای دریافت مشاوره تخصصی خدمات حقوقی کسب‌وکارها ( تنظیم قراردادهای دو زبانه، تنظیم اوراق قضایی، دعاوی تخصصی کسب‌وکارها، مالکیت فکری، کپی‌رایت و غیره) درخواست خود را ثبت نمایید. کارشناسان ما، با شما تماس خواهند گرفت.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

نمونه قرارداد مناسب شما

مقالات مرتبط