نمونه قرارداد طراحی موشن گرافیک

نمونه قرارداد طراحی موشن گرافیک چه نکاتی دارد؟

موشن گرافیک یا همان متحرک‌سازی تصاویر و صداگذاری، یکی از اقدامات مهمی است که بسیاری از کسب‌وکارهای الکترونیکی برای دیجیتال مارکتینگ خود روی آن حساب باز می‌کنند. طراحی موشن گرافیک تبلیغاتی بایستی توسط متخصصان این حوزه انجام شود که با استفاده از نمونه قرارداد طراحی موشن گرافیک میسر می‌شود. در این مطلب از مجله حقوقی […]

موشن گرافیک یا همان متحرک‌سازی تصاویر و صداگذاری، یکی از اقدامات مهمی است که بسیاری از کسب‌وکارهای الکترونیکی برای دیجیتال مارکتینگ خود روی آن حساب باز می‌کنند. طراحی موشن گرافیک تبلیغاتی بایستی توسط متخصصان این حوزه انجام شود که با استفاده از نمونه قرارداد طراحی موشن گرافیک میسر می‌شود.

در این مطلب از مجله حقوقی وینداد به سراغ نکات حقوقی و مواد مهم نمونه قرارداد طراحی موشن گرافیک رفته‌ایم.

با ما همراه باشید.

موشن گرافیک چیست؟

موشن گرافیک (Motion Graphics) چیزی بسیار شبیه به انیمیشن و کارتون است با این حال تفاوت‌های مهم با آن دارد. به طور مثال در انیمیشن غالبا هدف قصه‌گویی و روایت داستان شخصیت‌ها است اما موشن گرافیک غالبا با اهداف نمایش و معرفی محصولات و خدمات و تبلیغات در برندسازی و مارکتینگ ساخته می‌شود.

بندهای مهم نمونه قرارداد طراحی موشن گرافیک چیست؟

برای تنظیم نمونه قرارداد طراحی موشن گرافیک میان طراح و کارفرما، توجه به بندهای زیر ضروری است:

مشخصات طرفین قرارداد

غالبا طرف‌های قرارداد طراحی موشن گرافیک دو شخصیت حقوقی مثل دو شرکت یا موسسه هستند. در این بند باید نشانی و مشخصات دقیق کارفرما و طراح ذکر شود.

موضوع قرارداد

در این بند باید شرح و ویژگی‌های موضوع قرارداد کاملا معین شود. از مهم‌ترین نکاتی که باید در موضوع قرارداد به آن اشاره کرد، مواردی مانند کیفیت موشن گرافیک، روش طراحی، طول زمان پروژه، هدف و تم کلیپ و… هستند.

مدت قرارداد

مدت نمونه قرارداد طراحی موشن گرافیک معمولا به دو شکل تعیین می‌شود. ابتدا مهلتی مشخص به همراه تاریخ دقیق آن برای عرضه نمونه اولیه طراحی موشن گرافیک تعیین می‌شود و سپس در صورت تایید کارفرما، تحویل نهایی موشن گرافیک در موعد مورد توافق (مثلا ۱۵ روز پس از تایید کارفرما) انجام می‌شود.

مبلغ قرارداد

مبلغ قرارداد با توجه به نوع خدمات مشخص می‌شود و مطابق تعرفه‌های صنفی هم به طور جزئی (به ازای هر دقیقه کلیپ موشن گرافیک) و هم مبلغ کل قرارداد در این بند نوشته می‌شود. نحوه پرداخت نیز غالبا به صورت پرداخت بیعانه ابتدایی یا پیش‌پرداخت (مثلا ۳۰ درصد مبلغ کل قرارداد) و پرداخت نهایی پس از تحویل سفارش، انجام می‌شود.

تعهدات طراح موشن گرافیک (مجری)

مهم‌ترین تعهد طراح موشن گرافیک که به آن مجری نیز گفته می‌شود، پای‌بندی به موضوع قرارداد از حیث اجرا و همچنین تحویل به موقع پروژه است. همچنین تعهد طراح مبنی بر ارائه نمونه اولیه طراحی موشن گرافیک و رفع ایرادات احتمالی ذکر شده از سوی کارفرما، همواره وجود دارد.

در صورتی که کارفرما برای طراحی موشن گرافیک اطلاعات مهم و خاصی را به طراح منتقل کرده باشد، وی تعهد به عدم افشا، لااقل تا زمان عرضه عمومی کلیپ توسط کارفرما خواهد داشت.

در صورت نقض تعهدات مذکور می‌توان مبلغی را به عنوان وجه التزام و غرامت در نمونه قرارداد طراحی موشن گرافیک در نظر گرفت.

تعهدات کارفرما

اولین تعهد کارفرما در غالب قراردادهای حقوقی، پرداخت به موقع دستمزد مطابق با زمان‌بندی مورد توافق در قرارداد است. علاوه بر آن، کارفرما تعهد دارد تا اطلاعات لازم برای ساخت کلیپ را به طراح عرضه کند و در صورت کوتاهی در این امر، مسئولیتی متوجه طراح نخواهد بود. همچنین کارفرما گواهی می‌دهد که اطلاعات ارائه شده صحیح و معتبر بوده و هرگونه اشکال قانونی مرتبط با اطلاعات، متوجه کارفرما خواهد شد.

کارفرما باید مطابق با زمان‌بندی‌های مورد توافق، اظهار نظر خود را نسبت به نمونه اولیه طراحی و اعمال اصلاحات اعلام کند و در غیر این صورت تاخیر به وجود آمده در پروژه ناشی از عمل کارفرما تلقی خواهد شد.

در صورتی که پس از انقضای مدت اظهار نظر، کارفرما مایل به ایجاد تغییر در طراحی موشن گرافیک باشد، باید وجه جداگانه‌ای را به طراح پرداخت کند.

در نهایت، کارفرما تعهد می‌کند که پیش از اتمام مدت قرارداد، نمونه‌های اولیه طراحی را در جایی استفاده نکند. در صورت نقض این تعهد، پرداخت خسارت به طراح، در دستور کار قرار خواهد گرفت.

فسخ قرارداد

هر یک از طرفین که تعهدات خود در نمونه قرارداد طراحی موشن گرافیک را و یا پرداخت به موقع مبلغ قرارداد یا رعایت سایر تعهدات نقض کنند، برای طرف دیگر قرارداد امکان فسخ قرارداد با اطلاع قبلی وجود خواهد داشت. موارد فورس ماژور مرتبط با قرارداد از دایره این بند خارج هستند و می‌توانند در بندی مستقل تصریح شوند.

حل‌وفصل اختلافات

تعیین تکلیف راهکار حل اختلافات مرتبط با نمونه قرارداد طراحی موشن گرافیک در این بند انجام می‌گیرد. توسل به مذاکره و یا ارجاع اختلاف به شخص ثالث متخصص به عنوان داور (مثلا یک فعال صنفی) می‌تواند اختلافات این قرارداد را تا حد زیادی حل کند.

ارجاع اختلاف به دادگاه صالح نیز آخرین راهکار برای حل اختلافات در نمو‌نه قرارداد طراحی موشن گرافیک هستند.

نیاز به تنظیم نمونه قرارداد طراحی موشن گرافیک دارید؟

در این مطلب از مجله حقوقی وینداد به نکات و مواد مهم نمو‌نه قرارداد طراحی موشن گرافیک پرداختیم. لازم به ذکر است که تنظیم انواع قراردادها، نیازمند داشتن تخصص و دانش حقوقی است و نمی‌توان بدون بهره‌مندی از راهنمایی حقوقدانان، قراردادی جامع و دقیق تنظیم کرد.

به همین خاطر توصیه می‌شود اگر قصد تنظیم نمونه قرارداد طراحی موشن گرافیک یا سایر انواع‌ قراردادهای پیمانکاری مثل تنظیم قرارداد برنامه‌نویسی را دارید، به تیم حقوقی وینداد متشکل از کارشناسان امور قرارداد و وکلای دادگستری اعتماد کنید.

خدمات تنظیم و بررسی قرارداد و مشاوره حقوقی وینداد می‌تواند تا حد بسیار زیادی شما را از مشکلات حقوقی ناشی از قراردادهای غیردقیق مصون کند.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک‌گذاری
نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا پس از شنیدن انتظارات شما، جزئیات قرارداد مورد نظرتان را در بندهای قرارداد بیاورند.

قرارداد مناسب شما

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا پس از شنیدن انتظارات شما، جزئیات قرارداد مورد نظرتان را در بندهای قرارداد بیاورند.

مقالات مرتبط

نمونه قرارداد کشاورزی
مقالات قرارداد پیمانکاری

نمونه قرارداد کشاورزی + نکات تنظیم قرارداد

قراردادهای پیمانکاری به دلیل داشتن ظرفیت وسیعی برای همکاری و دریافت یا ارائه خدمات در کسب‌وکارها بسیار کاربردی هستند. نمونه قرارداد کشاورزی نیز از جمله

قرارداد تولید قطعه و محصول
مقالات قرارداد پیمانکاری

نمونه قرارداد تولید قطعه و نکات تنظیم آن

با افزایش جمعیت و گسترش نیاز مردم، تمایل سرمایه گذاران نیز برای تولید قطعات و محصولات مختلف افزایش یافت. قرارداد پیمانکاری تولید قطعه، یکی از