نمونه قرارداد پیمانکاری طبخ و تهیه غذا | رستوران | + نکات مهم قرارداد

نمونه قرارداد پیمانکاری طبخ و تهیه غذا | رستوران | + نکات مهم قرارداد

شاید شما نیز این مطلب را شنیده باشید که برخی از اشخاص اعم از حقیقی و یا حقوقی برای مراسمات خود، غذای روزانه خود و … با کترینگ ها و آشپزخانه‌های مورد نظر، قرارداد پیمانکاری طبخ و تهیه غذا تنظیم می‌نمایند. این قرارداد جزو قرارداد پیمانکاری خدمات قرار می‌گیرد که در زمینه ها مختلفی مانند قرارداد […]

شاید شما نیز این مطلب را شنیده باشید که برخی از اشخاص اعم از حقیقی و یا حقوقی برای مراسمات خود، غذای روزانه خود و … با کترینگ ها و آشپزخانه‌های مورد نظر، قرارداد پیمانکاری طبخ و تهیه غذا تنظیم می‌نمایند.

این قرارداد جزو قرارداد پیمانکاری خدمات قرار می‌گیرد که در زمینه ها مختلفی مانند قرارداد پیمانکاری تک نفره، قرارداد ساخت قطعه، قرارداد خدمات تاسیساتی، قرارداد خرید و فروش محصولات کشاورزی و مواردی از این دست کاربرد دارند.

قرارداد پیمانکاری طبخ و تهیه غذا از قراردادهای پیمانکاری پرکاربرد در دهه اخیر بوده و ما در این مطلب برانیم تا به بیان مفاد آن، نکات حقوقی آن و …. بپردازیم. پس تا انتهای مطلب با ما باشید.

مفاد قرارداد پیمانکاری طبخ و تهیه غذا کدام است؟

عنوان قرارداد

ماده ۱-مشخصات طرفین قرارداد

ماده ۲-موضوع قرارداد

ماده ۳-محل اجرای قرارداد

ماده ۴-مدت قرارداد

ماده ۵-مبلغ قرارداد

ماده ۶-نحوه پرداخت مبالغ قرارداد

ماده ۷-تعهدات پیمانکار

ماده ۸-تعهدات کارفرما

ماده ۹-کسورات

ماده ۱۰-شرایط حاکم بر قرارداد

ماده ۱۱-ضمانت حسن انجام کار

ماده ۱۲-موارد  فسخ قرارداد

ماده ۱۳-قوه قاهره

ماده ۱۴-نسخ قرارداد

امضا و اثرانگشت کارفرما

امضا و اثرانگشت پیمانکار

به خاطر داشته باشید که اگر شما نیز در سدد انعقادقرارداد فوق وفق قانون کار ایران و سایر مقررات هستید، می‌توانید با ثبت درخواست تنظیم قرارداد پیمانکاری طبخ و تهیه غذا ، قراردادی مختص خودتان با رعایت تمام نکات و شروط مدنظرتان داشته باشید.

در این زمینه می‌توانید به قرارداد تامین غذای کارکنان و یا قرارداد پیمانکاری خدمات رستوران نیز سری بزنید.

مهم‌ترین نکات قرارداد تهیه غذا چیست؟

نکته ۱-در صورت تخلف پیمانکار از هر یک از موارد و شرایط مندرج در قرارداد پیمانکاری طبخ و تهیه غذا منعقده، کارفرما می‌تواند بصورت یکطرفه قرارداد را فسخ نماید.

کارفرما پس از فسخ می‌تواند کلیه خسارت خود را از جمله ضمانت حسن انجام کار، خسارت تأخیر تحویل موضوع قرارداد را از مطالبات پیمانکار کسر نماید و پیمانکار در این خصوص حق هیچ ادعایی رانخواهد داشت.

نکته ۲-پیمانکار وفق قرارداد در تمامی مراحل موظف به انجام و رعایت کلیه موارد بهداشتی می‌باشد.

نکته ۳-باید در قرارداد فوق درج گردد که در صورت ارائه غذای بی کیفیت و یا عدم رعایت موارد بهداشتی که به صلاحدید واحد نظارتی کارفرما  و یا ناظرین اداره بهداشت و درمان محل اجرای موضوع قرارداد برسد، پیمانکار موظف است نسبت به تهیه فوری غذای مورد نیاز طبق تعهدات موضوع قرارداد اقدام نموده و کلیه هزینه‌های ناشی از این موارد بر عهده پیمانکار می‌باشد.

نکته ۴-مسئولیت و هزینه‌های مربوط به تهیه مواد غذایی اولیه بر عهده پیمانکار می‌باشد. بخاطر داشته باشید که در صورت نوسان قیمت مواد غذایی اولیه، کارفرما در این خصوص هیچ گونه مسئولیتی نخواهد داشت.

نکته ۵-محل تحویل و سرو غذا در….. می‌باشد و پیمانکار می‌بایست از دادن غذا به پرسنل خارج از این مکان خودداری نماید، (مگر با هماهنگی کارفرما).

نکته ۶-در صورتیکه کارفرما علاوه بر لیست اعلام شده حداکثر به تعداد —– پرس غذا، نیاز به تهیه غذای بیشتری داشته باشد پیمانکار می‌بایست نسبت به تهیه و سرو آن اقدام نماید و در صورت عدم توانایی بر این مسئله، کارفرما می‌تواند رأساً نسب به تهیه غذای مورد نیاز اقدام نماید و کلیه هزینه‌های مترتب بر این مسئله از مطالبات پیمانکار کسر خواهد گردید.

نکته ۷-مسئولیت بروز هر گونه حادثه و پیش آمد که از روی سهل انگاری و کوتاهی پیمانکار و عوامل کاری ایشان بوجود آید؛ شخص پیمانکار می‌باشد و ایشان ملزم به رعایت کلیه مسائل ایمنی و پیشگیری از وقوع حادثه می‌باشد و کارفرما در این خصوص هیچگونه مسئولیتی نخواهد داشت.

نکته ۸-پیمانکار موظف می‌باشد کلیه کارکنان و عوامل اجرایی خود را به محض شروع به کار و تنظیم قرارداد، هر گونه بیمه لازمه از جمله حوادث، درمانی و غیره …. نماید.

نکته ۹- پیمانکار برای تسویه حساب قطعی با کارفرما می‌بایست نسبت به ارائه فرم تسویه حساب با سازمان کار و تأمین اجتماعی اقدام نماید.

نکته ۱۰-پیمانکار موظف می‌باشد در زمان اتمام قرارداد، نسبت به تحویل تجهیزات بطور صحیح و سالم و سایر اقلامی که در اختیار ایشان قرار داده شده است اقدام نموده و در صورت ناسالم بودن و هر گونه عیبی در آنها نسبت به جایگزینی آنها با لوازم سالم اقدام نموده و یا هزینه آن را پرداخت نماید.

۸-کارفرما متعهد می‌باشد …. روز زودتر تعداد غذای مورد نیاز روز بعد را به پیمانکار اعلام نماید تا پیمانکار بر اساس آن تعداد نسبت به طبخ غذا اقدام نماید.

 سخن آخر

قرارداد پیمانکاری تهیه غذا یکی از مهمترین قراردادهایی است که نه تنها صرفاً اشخاص حقیقی، بلکه اشخاص حقوقی نیز با آن در ارتباطند.

در نتیجه قرارداد پیمانکاری طبخ و تهیه غذا یکی از مهمترین قراردادها در عرصه پیمانکاری است و دارای نکات حقوقی بسیار است و توصیه می‌گردد تا پیش از انعقاد آن، با افارداد متخصص مشورت نمایید و از مفاد و نکات آن آگاهی یابید تا در آینده دچار مشکل و ضررهای جبران ناپذیر نشوید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره تلفنی حقوقی آنلاین

برای دریافت مشاوره تخصصی خدمات حقوقی کسب‌وکارها ( تنظیم قراردادهای دو زبانه، تنظیم اوراق قضایی، دعاوی تخصصی کسب‌وکارها، مالکیت فکری، کپی‌رایت و غیره) درخواست خود را ثبت نمایید. کارشناسان ما، با شما تماس خواهند گرفت.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا جزئیات قرارداد پیمانکاری شما را در بندهای قرارداد بیاورند.

قرارداد مناسب شما

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا جزئیات قرارداد پیمانکاری شما را در بندهای قرارداد بیاورند.

مقالات مرتبط

نمونه قرارداد کشاورزی
مقالات قرارداد پیمانکاری

نمونه قرارداد کشاورزی + نکات تنظیم قرارداد

قراردادهای پیمانکاری به دلیل داشتن ظرفیت وسیعی برای همکاری و دریافت یا ارائه خدمات در کسب‌وکارها بسیار کاربردی هستند. نمونه قرارداد کشاورزی نیز از جمله

قرارداد تولید قطعه و محصول
مقالات قرارداد پیمانکاری

نمونه قرارداد تولید قطعه و نکات تنظیم آن

با افزایش جمعیت و گسترش نیاز مردم، تمایل سرمایه گذاران نیز برای تولید قطعات و محصولات مختلف افزایش یافت. قرارداد پیمانکاری تولید قطعه، یکی از