ورود به بازارهای خارجی و جهانی چگونه تحقق می‌یابد؟

ورود به بازارهای خارجی و جهانی چگونه تحقق می‌یابد؟

ورود به بازارهای خارجی و جهانی از مهم‌ترین راه‌های گسترش و توسعه‌ کسب‌و‌کار است. قبل از ورود به بازار بین‌الملل موارد و نکاتی هستند که باید در پیش گرفته شوند تا توسعه‌ کسب‌و‌کار به خارج از مرزها موفق باشد. ارائه‌‌‌‌‌ ارزش، کالا و خدمات بیشتر در بازارهای بین‌المللی مستلزم طراحی و تدوین استراتژی بازاریابی بین‌‌الملل […]

ورود به بازارهای خارجی و جهانی از مهم‌ترین راه‌های گسترش و توسعه‌ کسب‌و‌کار است. قبل از ورود به بازار بین‌الملل موارد و نکاتی هستند که باید در پیش گرفته شوند تا توسعه‌ کسب‌و‌کار به خارج از مرزها موفق باشد. ارائه‌‌‌‌‌ ارزش، کالا و خدمات بیشتر در بازارهای بین‌المللی مستلزم طراحی و تدوین استراتژی بازاریابی بین‌‌الملل است. هر کسب‌و‌کاری برای ورود به بازارهای بین­ المللی، کانال­‌های صادراتی متفاوت و روش‌های جداگانه‌ای را انتخاب می‌کند. این کانال­‌ها در حوزه‌ بازاریابی بین­‌المللی تحت عنوان روش‌های ورود به بازار بین‌الملل شناخته می­‌شود. اگر برای توسعه‌ تجارت خود قصد دارید قرارداد صادرات خارجی منعقد کنید باید در ابتدا مراحل و قوانین صادرات کالا را بدانید و بعد دست به صادرات محصول خود بزنید.

فواید ورود به بازارهای خارجی و جهانی چیست؟

فواید ورود به بازارهای خارجی و جهانی مهم‌ترین دلیل چراییِ صادرات و سرمایه‌گذاری خارجی است. ورود به بازار بین‌المللی فواید و امتیازاتی برای شرکت‌ها رقم می‌زنند که از مهم‌ترین این فواید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- صادرات و سرمایه‌گذاری خارجی باعث می‌گردد که شرکت‌ها به منظور حفظ موقعیت رقابتی خود در بازارهای جهانی کیفیت محصولات و یا خدمات خود را افزایش دهند.

۲- ورود به بازار بین‌الملل موجب کاهش هزینه‌های مربوط به تولید می‌شود.

۳- افزایش مهارت کارکنان از دیگر فوایدی است که صادرات برای شرکت‌ها فراهم می‌کنند زیرا شرکت‌ها برای تولید کالای استاندارد ناچارند دانش کارکنان خود را افزایش دهند.

۴- رشد و توسعه اقتصادی کشورها و برقراری موازنه تجاری و ایجاد تعادل اقتصادی از دیگر فواید قابل توجه است.

اگر می‌خواهید کسب‌و‌کار خود را بین‌المللی کنید، مشاوران حقوقی وینداد شما را در زمینه‌ امور حقوقی قراردادهای صادراتی یاری می‌رسانند.

راه‌های ورود به بازار بین‌الملل چه مواردی هستند؟

شرکت‌ها جهت ورود به بازارهای خارجی و جهانی می‌توانند از کانال‌های متفاوتی اقدام کنند. بعضی از این کانال‌ها عبارتند از :

صادرات یا Exporting

صادرات یا exporting به معنای انتقال کالا یا ارسال و فرستادن کالا از جایی به جای دیگر چه در داخل کشور و یا از داخل به خارج کشور،‌ که در گمرک منظور از صادرات خروج کالا از قلمرو گمرکی کشور موردنظر است. شرکت های به دو روش معمولا صادرات می‌کنند:
۱)صادرات مستقیم Direct Export : فروش مستقیم محصولات یا عرضه‌ی مستقیم خدمات بدون واسطه در بازار را صادرات مستقیم می‌گویند. 
۲)صادرات غیر مستقیم Indirect Export : موارد گفته شده در بالا را شرکت به واسطه‌ای مثل یک «شرکت مدیریت صادرات» واگذار می‌کند.

اگر پیرامون قرارداد صادرات و یا قانون صادرات و واردات ایران، پرسشی داشتید، همین الان پاسخ خود را از ما بگیرید!

فرانشیز یا Franchising

فرنشیز یا Franchising و یا قرارداد اعطای نمایندگی یک مدل کسب و کار است که از دیگر نمونه‌های ورود به بازارهای خارجی و جهانی است که طی آن امتیاز، امکان بهره برداری و عرضه علامت تجاری محصول و یا شیوه کسب و کار از سوی دارنده یا امتیاز دهنده درمقابل مال یا نسبتی معینی از سود به طرف دیگر یعنی دریافت کننده امتیاز برای مدت معلوم واگذار می‌شود. اگر قصد تنظیم قرارداد فرانشیز دارید، می‌توانید به بانک قراردادهای وینداد مراجعه کنید.

قرارداد لیسانس یا Licensing Agreement

قرارداد لیسانس یا Licensing Agreement یکی از انواع قراردادهای بین المللی مهم است که در آن، یک طرف، حق بهره برداری، استفاده و انتفاع از تمام یا بخشیاز دارایی‌های نامشهود خود را برای مدت مشخص و در یک محدوده‌ جغرافیایی یا بازار مشخص، به طرف دیگر واگذار می‌کند. به طرفی که دارایی نامشهود متعلق به اوست و لیسانس را اعطا می‌کند Licensor و به طرفی که حق استفاده از این دارایی را کسب می‌کند، Licensee گفته می‌شود. پس ورود به بازارهای خارجی و جهانی با قرارداد لیسانس نیز قابل تحصیل است.

سرمایه گذاری مستقیم خارجی یا Foreign Direct Investment

سرمایه گذاری مستقیم خارجی یا Foreign Direct Investment از دیگر روش‌های ورود به بازارهای خارجی و جهانی است که عبارت است از سرمایه‌گذاری یک شرکت یا شخص حقیق در کشوری دیگر جهت تجارت یا تولید. از منظر علم اقتصاد، این فعالیت در نقطه مقابل سرمایه‌گذاری در سهام  (portfolio investment) قرار می‌گیرد که سرمایه‌گذاری‌ای تأثیرپذیر از شرایط اقتصادی کشور هدف محسوب می‌شود. اسناد و قراردادهای حقوقی مورد نیاز برای جذب سرمایه و یا سرمایه‌گذاری خارجی خود را از بانک قراردادهای وینداد دریافت کنید.

پیمان مدیریت یا Management Contracting

پیمان مدیریت یا Management Contracting از دیگر شیوه‌های ورود به بازارهای خارجی و جهانی است. پیمان مدیریت روشی است که در آن کارفرما، یک شرکت یا یک شخص را تعیین می‌کند تا مدیریت اجرای پروژه را بر عهده بگیرد. بنابراین تعیین روش های اجرای پروژه و تعیین چارت سازمانی و استخدام نیروها بر عهده پیمانکار است. در واقع یک شرکت تخصص‌های مدیریتی و دانش فنی را برای شرکت دیگر فراهم می‌کند.

وینداد و ورود به بازارهای خارجی و جهانی

نظر به اهمیت این قراردادها در عرصه تجارت بین المللی، در صورتی که به انعقاد آن‌ها نیاز داشتید می‌توانید تنظیم و بررسی قرارداد خود را به تیم مجرب حقوقی وینداد بسپارید تا با تجربه وکلای خود این قرارداد را برای شما مکتوب کرده و در اختیار شما قرار دهند. همچنین در مورد تمامی نکات مهم در این قرارداد می توانید از مشاوره تخصصی کارشناسان حقوقی بهره‌مند شوید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره تلفنی حقوقی آنلاین

برای دریافت مشاوره تخصصی خدمات حقوقی کسب‌وکارها ( تنظیم قراردادهای دو زبانه، تنظیم اوراق قضایی، دعاوی تخصصی کسب‌وکارها، مالکیت فکری، کپی‌رایت و غیره) درخواست خود را ثبت نمایید. کارشناسان ما، با شما تماس خواهند گرفت.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

نمونه قرارداد مناسب شما

مقالات مرتبط