خطرات عدم استفاده از وکیل

خطرات عدم استفاده از وکیل و مشاور حقوقی در کسب‌وکار را می‌شناسید؟!

هر کسب‌‌وکاری برای موفقیت و استمرار در سوددهی و ترقی خود، نیازمند داشتن فاکتورهای مختلفی است. طرح و الگوی دقیق، مدیریت مناسب، جذب نیروی انسانی ماهر، امکانات فنی و… از مهم‌ترین عناصری هستند که می‌توانند فعالیت کسب‌وکارها را ارتقا ببخشند. استفاده از وکیل و مشاور حقوقی هم یکی از فاکتورهای مهمی است که متاسفانه بسیاری […]

هر کسب‌‌وکاری برای موفقیت و استمرار در سوددهی و ترقی خود، نیازمند داشتن فاکتورهای مختلفی است. طرح و الگوی دقیق، مدیریت مناسب، جذب نیروی انسانی ماهر، امکانات فنی و… از مهم‌ترین عناصری هستند که می‌توانند فعالیت کسب‌وکارها را ارتقا ببخشند.
استفاده از وکیل و مشاور حقوقی هم یکی از فاکتورهای مهمی است که متاسفانه بسیاری از شرکت‌ها و کسب‌وکارها آن را جدی نمی‌گیرند و در دام مشکلات بی‌شماری می‌افتند.
به همین خاطر در این مطلب از مجله حقوقی وینداد به سراغ خطرات عدم استفاده از وکیل و مشاور حقوقی در کسب‌وکارها رفته‌ایم.

با ما همراه باشید.

از همان ابتدای تاسیس شرکت، دردسر را در آغوش بگیرید!

اشتباه نکنید! خطرات عدم استفاده از وکیل و مشاور حقوقی، صرفا به طول مدت مدیریت کسب‌وکار محدود نمی‌شود.

تاسیس و ثبت شرکت یکی از مراحل اولیه‌ای است که سرشار از نکات حقوقی و اداری است و اگر شما به عنوان موسس شرکت، بدون مشورت با مشاوران حقوقی و وکلای دادگستری دست به ثبت شرکت بزنید، احتمالا بزودی پشیمان می‌شوید!

مواردی مانند انتخاب نوع و قالب شرکت تجاری، طی کردن فرآیند ثبت شرکت، نوشتن اساسنامه و شرکت‌نامه، فراهم کردن مدارک، انتخاب نام شرکت و… از مهم‌ترین مواردی هستند که پیش از شروع رسمی کسب‌وکار شما، می‌توانند چالش‌های زیادی به وجود بیاورند.

منتظر شکست در پرونده‌های حقوقی باشید!

تفاوتی ندارد کسب‌وکار کوچکی باشید یا شرکتی با چندین شعبه داشته باشید. دعاوی حقوقی و مالی بخش جدایی‌ناپذیر اداره کسب‌وکارها هستند.

تصور کنید که شما صاحب یک شرکت تولید اسباب‌بازی برای نوزادان هستید. همه چیز به خوبی پیش می‌رود تا اینکه چندین گزارش از مشتریان خود مبنی بر مسموم شدن نوزادان آنها در ارتباط با اسباب‌بازی‌های شرکت شما دریافت می‌کنید.

اگر دیر بجنبید، احتمالا با سیلی از شکایات حقوقی روبرو می‌شوید. حال تصور کنید شرکت شما، وکیل یا مشاور حقوقی هم ندارد که در تنظیم اوراق قضایی یا جلسات دفاع به کمک شما بیاید!

عدم استفاده از وکیل و مشاور حقوقی در کنار کسب‌وکار شما، به احتمال بسیار زیاد، در چنین مواردی، به محکوم شدن شما به پرداخت خسارات کلان منجر می‌شود.

پس فراموش نکنید که خطرات عدم استفاده از وکیل و مشاور حقوقی، به احتمال بسیار زیاد، منجر به شکست شما در دعاوی حقوقی خواهد شد!

 آماده پرداخت هزینه‌های گزاف و بی‌دلیل شوید!

عدم استفاده از وکیل و مشاور حقوقی در کسب‌وکار، سبب می‌شود که از بسیاری از ظرایف و نوآوری‌های دنیای حقوق بی‌خبر باشید.

چنین موضوعی سبب می‌شود که در بسیاری از اوقات به جای استفاده از توصیه‌های عاقلانه یک وکیل یا مشاور حقوقی، در دام پرداخت هزینه‌های بی‌دلیلی گرفتار شوید که می‌توانست هرگز به شما تحمیل نشود.

به طور مثال زمانی که میان شما و یکی از کارمندانتان اختلاف حقوقی به وجود بیاید، احتمالا اولین گزینه هر دوی شما، رجوع به دادگاه و تنظیم دادخواست و شکایت است. اما یک وکیل و مشاور حقوقی کاربلد، می‌تواند شما را در استفاده از سازوکارهای جایگزین حل اختلاف راهنمایی کند.

بیایید واقع‌بین باشیم! واقعا چند درصد احتمال دارد شما بدون مشورت با وکیل، برای حل اختلاف به سراغ روش‌های جایگزین حل اختلاف، مانند داوری، میانجی‌گری یا سازش بروید؟

بنابراین خطرات عدم استفاده از وکیل و مشاور حقوقی را در جنبه مالی نیز دست‌کم نگیرید.

نواقص و ایرادات تنظیم قراردادها را به جان بخرید!

عدم استفاده از وکیل و مشاور حقوقی در تنظیم قراردادهای کسب‌وکار شما می‌تواند فاجعه به بار بیاورد. تنظیم قرارداد برای شرکت‌های تجاری موضوعی روزمره و پرتکرار است.

استخدام نیروی انسانی (قرارداد کار)، جذب سرمایه، خرید و فروش کالا و خدمات و… مواردی هستند که تنظیم قراردادهای حقوقی، نقش بسیار مهمی در آنها دارد.

لازم به تاکید بیشتری نیست، خودتان فقط تصور کنید شرکتی را که بدون استفاده از دانش حقوق‌دانان امور قراردادها، دست به تنظیم قرارداد می‌زند و هر لحظه به سقوط نزدیک‌تر می‌شود!

در دقیقه نود، به فکر راه چاره باشید!

از ما به شما نصیحت! حتی اگر در عدم استفاده از وکیل و مشاور حقوقی، اصرار هم داشته باشید و خطرات عدم استفاده از وکیل و مشاور حقوقی را انکار کنید، بالاخره در جایی کارتان به وکلا و مشاوران حقوقی گیر می‌کند!

اگر شرکتی داشته باشید که ماه‌ها یا سالها هیچ وکیل یا مشاور حقوقی در استخدام خود نداشته باشد و اکنون درگیر چالش حقوقی بزرگی مانند دفاع از شرکت در دادگاه شده باشید، به ناچار بایستی به سراغ وکیل دادگستری بروید. حال تصور کنید که توضیح و تشریح سابقه شرکت شما، چالش‌ها و مشکلات همیشگی شرکت شما، اهداف و منافع کسب‌وکارتان و… به یک وکیل یا مشاور حقوقی تازه‌وارد چقدر طول می‌کشد!

در حالی که داشتن یک مشاور حقوقی یا وکیل دادگستری از همان ابتدای ثبت شرکت، این اثر را دارد که وکیل شما از قبل، در جریان همه امور جاری شرکت شما بوده و می‌تواند به خوبی و به موقع از منافع شما دفاع کند.

فشار کاری بی‌جهت به تیم مدیریت تحمیل کنید!

یکی دیگر از خطرات عدم استفاده از وکیل یا مشاور حقوقی این است که تیم مدیریت شرکت باید تمام مشکلات و چالش‌های شرکت، حتی حقوقی‌ها را، به تنهایی حل کند!

احتمالا با من موافق هستید که مدیریت و اداره یک کسب‌وکار هر چند کوچک هم، کاری پر استرس و پر فشار است. به همین خاطر خطرات عدم استفاده از وکیل و مشاور حقوقی شامل افزایش فشار و استرس کاری برای شرکت شما هم می‌شود.

پس در تقسیم بار حل مشکلات کسب‌وکار خود، یک دقیقه هم تردید نکنید!

هنوز درباره خطرات عدم استفاده از وکیل و مشاور حقوقی تردیدی دارید؟!

در این مطلب سعی شد تا با زبانی صریح، مهم‌ترین خطرات عدم استفاده از وکیل و مشاور حقوقی در کسب‌وکارها تشریح شود.

اگر با بیان این نکات، هنوز هم در استفاده از دانش حقوق‌دانان و وکلای دادگستری در کنار کسب‌وکار خود تردیدی دارید، برای اقناع بیشتر، حتما با کارشناسان حقوقی وینداد تماس بگیرید!

5/5 - (4 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره تلفنی حقوقی آنلاین

برای دریافت مشاوره تخصصی خدمات حقوقی کسب‌وکارها ( تنظیم قراردادهای دو زبانه، تنظیم اوراق قضایی، دعاوی تخصصی کسب‌وکارها، مالکیت فکری، کپی‌رایت و غیره) درخواست خود را ثبت نمایید. کارشناسان ما، با شما تماس خواهند گرفت.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

نمونه قرارداد مناسب شما

مقالات مرتبط