سرمایه گذاری در بازار رمزارزها

سرمایه گذاری در بازار رمزارزها + 6 توصیه کاربردی

همواره سرمایه‌گذاری صحیح و سودآور برای قشر بزرگی از جامعه، دغدغه‌ای جدی به حساب می‌آید. سرمایه‌گذاری در بازار سکه و ارز، بورس، فارکس، ساختمان و املاک و… از راهکارهای شایعی هستند که سرمایه‌گذاران به آن علاقه نشان می‌دهند. در حال حاضر و با بالا گرفتن تب استخراج و معاملات رمزارزها، سرمایه گذاری در بازار رمزارزها […]

همواره سرمایه‌گذاری صحیح و سودآور برای قشر بزرگی از جامعه، دغدغه‌ای جدی به حساب می‌آید. سرمایه‌گذاری در بازار سکه و ارز، بورس، فارکس، ساختمان و املاک و… از راهکارهای شایعی هستند که سرمایه‌گذاران به آن علاقه نشان می‌دهند. در حال حاضر و با بالا گرفتن تب استخراج و معاملات رمزارزها، سرمایه گذاری در بازار رمزارزها نیز برای برخی اشخاص انتخابی جذاب است که البته مستلزم دقت و احتیاط فراوانی است.

در این مطلب از مجله حقوقی وینداد نکات مهم و توصیه‌های کاربردی سرمایه گذاری در بازار رمزارزها را بررسی کرده‌ایم.

با ما همراه باشید.

۱. به غوغای رسانه‌ها بها ندهید!

در حال حاضر، بازار رمزارزها نقل محافل اقتصادی است. بسیاری از اقتصاد‌دانان، رسانه‌ها و خبرگزاری‌‌ها و صفحات مجازی در صدد تحلیل وضعیت رمزارزها و پیش‌بینی آینده آن هستند.

از یک سو، عده‌ای با تاکید بر ویژگی‌های فنی رمزارزها، معتقدند سرمایه گذاری در بازار رمزارزها نمی‌تواند انتخابی مطمئن باشد. در واقع منتقدان سرمایه گذاری در بازار رمزارزها باور دارند که رشد فعلی رمزارزها تنها یک تب تجاری است و دوامی نخواهد داشت. به همین خاطر این گروه، با عدم اطمینان از این بازار صحبت می‌کنند.

از سوی دیگر، برخی معتقدند سرمایه گذاری در بازار رمزارزها یک سرمایه گذاری سودبخش است که باید حداکثر استفاده را از آن داشت. این گروه با تاکید بر مزایای اقتصادی رمزارزها باور دارند که رمزارزها در آینده اقتصادی و تجاری جهان، نقش‌آفرینی پررنگی خواهند داشت.

با  آنکه هر دوی این ادعاها، با استدلال‌های مختلفی محکم شده‌اند اما باید توجه داشت که بهترین نوع تحلیل، تحلیلی است که هر شخص با توجه به اطلاعات موجود، به شکل یک تحلیل شخصی آن را استنباط کند.

به همین خاطر تاکید می‌شود اگر قصد سرمایه گذاری در بازار رمزارزها دارید، به دور از غوغای رسانه‌ای موجود تصمیم خود را اتخاذ کنید و البته از قراردادهای سرمایه‌گذاری مناسب نیز غافل نشوید.

۲. آماده نوسانات غیرمنتظره رمزارزها باشید!

تحلیل بازار رمزارزها نشان داده است که تا حد زیادی تحولات این بازار غیرمنتظره و غیرقابل‌پیش‌بینی است. گاهی ممکن است با یک اظهارنظر از سوی غول‌های اقتصادی جهان ارزش رمزارزها افت و خیز پیدا کند. به همین خاطر یکی از شروط اساسی برای سرمایه گذاری در بازار رمزارزها، ریسک‌پذیری است.

منظور از ریسک‌پذیری این است که افرادی که میل به سرمایه گذاری در بازار رمزارزها دارند باید آماده تحولات اساسی این بازار و نوسانات متعدد باشند.

۳. در سرمایه گذاری در بازار رمزارزها، صرفا دنباله‌رو نباشید!

مشابه بازار بورس، بازار رمزارزها نیز مملو از تحلیل‌های شخصی و سازمانی است. به این معنا که افرادی با داشتن سایت و صفحات و کانال‌های مجازی، اقدام به ارائه تحلیل و به نوعی راهنمایی اشخاص سرمایه‌گذار هستند. اگرچه گاه این تحلیل‌ها درست و مفید هستند، اما بسیار دیده شده است، که صرفا اکتفا کردن به تحلیل‌ها و توصیه‌های دیگران، کافی نیست.

به همین دلیل، پیشنهاد می‌شود پیش از پیروی از اظهارنظرها و تحلیل‌های دیگران، مستقلا نیز به تحقیق و بررسی بپردازید.

فراموش نکنید که تنها خود شما بهترین داور و تصمیم‌گیر برای وضعیت اقتصادی خود و سرمایه‌گذاری هستید.

۴. همه تخم‌مرغ‌ها را در یک سبد نگذارید!

یکی از اصول مهم‌ و پایه سرمایه‌گذاری، داشتن تنوع در سرمایه‌گذاری است. به طور مثال، یک شخص که میل به سرمایه گذاری در بازار بورس دارد، سعی می‌کند سبد سهامی متنوعی تشکیل دهد. به این معنا که سهام مختلف از شرکت‌های متنوع و با ارزش سهام گوناگون خریداری می‌کند. چرا که سرمایه گذاری صرفا روی یک شرکت ممکن است در نهایت زیان‌آور باشد.

در خصوص سرمایه گذاری در بازار رمزارزها نیز قضیه این چنین است. متخصصان اکیدا توصیه می‌کنند که سرمایه‌گذاران سعی کنند سبد رمزارز متنوعی داشته باشند. مثلا برای خرید رمزارز صرفا روی بیت‌کوین سرمایه‌گذاری نکنند و سایر رمزارزهای موجود مانند اتریوم، تتر و… را هم بررسی کنند.

۵. کیف پول دیجیتالی مناسب و امن انتخاب کنید!

اگر با در نظر گرفتن توصیه‌های گفته شده به سرمایه گذاری در بازار رمزارزها و انجام معاملات رمزارز روی آورده‌اید، باید حتما از کیف پول دیجیتالی مناسبی استفاده کنید.

اصطلاح کیف پول دیجیتالی به معنای فضایی برای نگهداری و حفظ رمزارزها است. در حال حاضر شرکت‌های مختلفی کیف پول‌های نرم‌افزاری آنلاین و… ارائه می‌دهند که اشخاص می‌توانند از آنها در جهت نگهداری رمزارزهای خریداری شده خود استفاده کنند.

با این حال نباید فراموش کرد که امنیت کیف پول رمزارز اهمیت بسیار زیادی دارد چرا که ممکن است با نفوذ هکرها به این کیف پول‌ها، رمزارزهای اشخاص به سرقت بروند.

۶. صرافی رمزارز معتبر پیدا کنید!

در نهایت، برای انجام مبادلات و معاملات رمزارزها، نیاز است تا صرافی مطمئن و معتبری پیدا کنید که اقدام به انجام مبادلات رمزارزها می‌کند.

صرافی‌های رمزارز با داشتن امکانات فنی خاص، قادر هستند مبادلات امن رمزارزها را انجام دهند. البته باید توجه داشت که یافتن صرافی معتبر و با مجوز از بانک مرکزی برای انجام معاملات رمزارزی اهمیت و حساسیت بسیار زیادی دارد چرا که ممکن است صرافی‌های نامعتبر، سهوا یا عمدا سبب شوند رمزارزهای معامله شده از دست بروند و زیان زیادی به مشتری وارد شود.

درباره سرمایه گذاری در بازار رمزارزها نیاز به مشاوره دارید؟

در این  مطلب ۶ توصیه مهم برای سرمایه گذاری در بازار رمزارزها مرور شد. در نهایت باید توجه داشت که سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها، به دلیل نوپا بودن این بازار، همراه با خطرات تجاری و حقوقی خاصی است که لازم است سرمایه‌گذاران از آن مطلع باشند.

ما در وینداد، با داشتن تیمی از مشاوران حقوقی مجرب و کارشناسان حقوق سرمایه‌گذاری قادر هستیم تا خدمات مشاوره‌ای در حوزه سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها و همچنین تنظیم قراردادها در حوزه سرمایه‌گذاری ارائه دهیم.

 

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره تلفنی حقوقی آنلاین

برای دریافت مشاوره تخصصی خدمات حقوقی کسب‌وکارها ( تنظیم قراردادهای دو زبانه، تنظیم اوراق قضایی، دعاوی تخصصی کسب‌وکارها، مالکیت فکری، کپی‌رایت و غیره) درخواست خود را ثبت نمایید. کارشناسان ما، با شما تماس خواهند گرفت.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

نمونه قرارداد مناسب شما

مقالات مرتبط

روش‌های جذب سرمایه‌گذار برای پروژه
مقالات انواع سرمایه‌گذاری

روش‌های جذب سرمایه‌گذار برای پروژه

تقریبا تمامی کسانی که به فکر ایجاد یک کسب و کار نوپا هستند و یا شرکت‌هایی که به دنبال انجام پروژه‌های جدید هستند، با دغدغه‌ی