قرارداد گل‌آرایی چگونه تنظیم می‌شود؟

قرارداد گل‌آرایی چگونه تنظیم می‌شود؟

قرارداد گل‌آرایی امروزه به یکی از اجزای اساسی و جدایی‌ناپذیر مراسم‌ها، جشن‌ها و همایش‌ها تبدیل شده‌است. زیباسازی و صحنه‌ آرایی در همه‌ی مراسم‌ها جزء عناصر مهم تلقی شده و افراد تلاش می‌کنند برای مراسم خود بهترین نوع گل‌آرایی را انتخاب کنند. از آنجایی که همکاری برای گل‌آرایی از طریق تنظیم قراردادهای حقوقی مناسب انجام می‌شود؛ […]

قرارداد گل‌آرایی امروزه به یکی از اجزای اساسی و جدایی‌ناپذیر مراسم‌ها، جشن‌ها و همایش‌ها تبدیل شده‌است. زیباسازی و صحنه‌ آرایی در همه‌ی مراسم‌ها جزء عناصر مهم تلقی شده و افراد تلاش می‌کنند برای مراسم خود بهترین نوع گل‌آرایی را انتخاب کنند.

از آنجایی که همکاری برای گل‌آرایی از طریق تنظیم قراردادهای حقوقی مناسب انجام می‌شود؛ در این مطلب قصد داریم تا به نکات مهم نمونه قرارداد گل‌آرایی اشاره کنیم و بهترین قالب قراردادی برای رسیدن به هدف مورد نظر را بررسی کنیم.

قرارداد پیمانکاری خدمات چیست؟

قرارداد پیمانکاری خدمات از رایج ترین قراردادهایی است که در زندگی روزمره ما کاربرد دارد. برای مثال قرارداد خدمات تاسیساتی، قرارداد پیمانکاری تک نفره، قرارداد خرید و فروش محصولات کشاورزی، قرارداد پیمانکاری خدمات رستوران، قرارداد تهیه غذا، قرارداد تامین غذا برای کارکنان، قرارداد سرویس و نگهداری آسانسور، قرارداد گردشگری و همه مواردی که ممکن است برای‌تان پیش بیاید می‌تواند شامل قرارداد شود.

گل آرایی به چه منظور انجام می‌شود؟

گل‌آرایی هنری است که در آن با استفاده از گل‌ها و گیاهان زینتی، عنصر تزیینی را ایجاد می‌کنند. در این هنر گل‌ها و شاخه و برگ‌ها را به نوعی در کنار هم قرار می‌دهند که نمای زیبا ،جذاب و هماهنگی وجود داشته باشد. اصل و اساس هنر گل آرایی، شناخت هارمونی رنگها، سلیقه هنری فرد و آشنایی با هنر و علم زیبایی شناسی می‌باشد.
گل‌آرایی محیط باعث می‌شود فضا برای جذب مخاطب دلنشین و چشم‌نواز باشد. به همین دلیل در همایش‌های بزرگ و جشن‌های مهم از تاثیر گل‌آرایی در فضاسازی غافل نمی‌شوند. در چنین مراسم‌هایی رضایت مدعوین جزء اصلی‌ترین اهداف محسوب می‌شود و گل‌آرایی مراسم نوعی احترام و خوش آمدگویی به آنان است. در این میان باید به قرارداد گل‌آرایی که با گلخانه مورد نظر تنظیم می‌کنید توجه داشته‌باشید تا همه چیز به خوبی برگزار شود.

چرا برای گل‌آرایی مراسم‌ها نیاز به قرارداد داریم؟

انتخاب طرف قرارداد برای اجرای گل‌آرایی بسیار حایز اهمیت است. موارد بسیاری پیش آمده که با وجود صرف هزینه‌های بسیار اما در نهایت تزیین مراسم آنطور که انتظار می‌رفت پیش نرفته و با ایرادات زیادی همراه بوده‌است. برای مثال طرف قرارداد به جای استفاده از گل‌های مورد توافق و سفارش شده گل‌های دیگری را جایگزین کرده یا گلها پژمرده و بی کیفیت استفاده شده‌است.

این وضعیت به خصوص در زمان‌هایی مراسم شما تنها برای یک زمان مشخص بوده و امکان جبران آن وجود ندارد، باعث متضرر شدن شما می‌شود. بنابراین باید در انتخاب محلی که گل‌آرایی را برعهده دارد و پیمانکار آن دقت نمایید. همینطور لازم است قرارداد دقیقی در این خصوص تنظیم کنید که از ضرر هر دو طرف جلوگیری کند.

قرارداد گل‌آرایی چه نکاتی دارد؟

این قرارداد در قالب قرارداد‌های پیمانکاری خدمات تنظیم می‌شود و مانند هر قرارداد دیگر پیمانکاری دارای بندهای عمومی و اختصاصی است. بندهای عمومی مانند مشخصات طرفین، مبلغ قرارداد و مدت آن، تعداد نسخه‌های قرارداد و… نکته خاصی جز پیروی از توافق طرفین ندارد. اما همیشه بندهای اختصاصی قراردادها حائز اهمیت بوده  در ادامه امر شرایط و بندهای اختصاصی دیگری وجود دارد که برخی از نکات مهم آنها می‌پزدازیم:

موضوع قرارداد

توجه به موضوع قرارداد اهمیت فراوانی دارد. در قرارداد گل‌آرایی‌، موضوع قرارداد می‌تواند نوع گل و خصوصیات سازه ، چگونگی نصب آن، تعداد آن ، کیفیت محصول ، چگونگی نگه‌داری آن و … مهم است.

مشخصات محل انجام قرارداد

محل انجام قرارداد، همان محل اجرای مراسم، می‌تواند سالن همایش، تالار پذیرایی و یا راه رو باشد. محل قرارداد  بایستی با ذکر ابعاد و نشانی دقیق پستی و سایر اطلاعات مورد نیاز مشخص شود.

تعهدات پیمانکار

به دلیل اینکه این قراداد‌ نکات جزئی فراوانی دارد نمی‌توان در اینجا تمام تعداتی که مربوط به پیمانکار است و باید در قراداد  ذکر شود را بیان کرد.همینطور با توجه به نوع قرارداد و سازه نکاتی که باید در قرارداد ذکر شود بسیار متفاوت است اما ضروریست که این نکات در قرارداد قید شود. برای اینکه قرارداد گل‌آرایی دقیقی تنظیم کنید  می‌توانید درخواست تنظیم قرارداد اختصاصی خود را ثبت نموده تا کارشناسان مجرب وینداد در کمترین زمان آن را برای شما منعقد نمایند. برخی از تعهدات پیمانکار در این قرارداد عبارتند از:

  • داشتن برنامه درست و زمانبندی شده
  • هر گونه خسارت وارده به خریدار در اثر کیفیت محصول بایستی توسط سازنده پرداخت گردد.
  • طبق قرارداد از محصول تا پایان اجرای تعهد مراقبت کند

تعهدات کارفرما

  • نظارت بر حسن اجرای قرارداد ‌و تعیین ضمانت‌های حسن انجام کار
  • پرداخت به موقع و طبق قرارداد هزینه‌ها
  • خرید سایر تجهیزاتی که طبق قرارداد به کارفرما سپرده شده است.
  • عدم دخالت در امور فنی و سپردن آنها به پیمانکار
  • و…

حل اختلافات قراردادی

در هر قراردادی مخصوصا قراردادهای اجرایی ممکن است اختلافاتی ناشی از قرارداد پیش بیاید. برای حل اختلافات بهتر است در آن بند ارجاع به داوری پیش‌بینی شود. اصولا در قراردادهای پیمانکاری، داوری نقش مهمی در حل اختلافات دارد. داور مورد نظر بایستی به حوزه قرارداد آگاه باشد تا نتیجه مناسبی از حل اختلافات نصیب طرفین قرارداد شود.

اگر می‌خواهید از دردسرهای ناشی از تنظیم قراردادهای غیر اصولی و ناقص دوری کنید. همین حالا به بانک قراردادهای وینداد سری بزنید .

در مورد قرارداد گل‌آرایی سوالی دارید؟

قرارداد گل‌آرایی بسیار کاربردی و رایج است، افراد زیادی برای چشم‌نواز بودن مراسم‌ها و برنامه‌های خود از گل‌آرایی استفاده می‌کنند. شما هم اگر برای تنظیم این قرارداد به راهنمایی نیاز داشتید با ما در ارتباط باشید. ما در وینداد با داشتن کارشناسان امور قراردادها و متخصصان قراردادهای پیمانکاری، آماده ارائه مشاوره حقوقی به شما برای تنظیم قرارداد اختصاصی هستیم.

به این مطلب امتیاز دهید!
اشتراک‌گذاری

مشاوره تلفنی حقوقی آنلاین

برای دریافت مشاوره تخصصی خدمات حقوقی کسب‌وکارها ( تنظیم قراردادهای دو زبانه، تنظیم اوراق قضایی، دعاوی تخصصی کسب‌وکارها، مالکیت فکری، کپی‌رایت و غیره) درخواست خود را ثبت نمایید. کارشناسان ما، با شما تماس خواهند گرفت.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا جزئیات قرارداد پیمانکاری شما را در بندهای قرارداد بیاورند.

قرارداد مناسب شما

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا جزئیات قرارداد پیمانکاری شما را در بندهای قرارداد بیاورند.

مقالات مرتبط

نمونه قرارداد کشاورزی
مقالات قرارداد پیمانکاری

نمونه قرارداد کشاورزی + نکات تنظیم قرارداد

قراردادهای پیمانکاری به دلیل داشتن ظرفیت وسیعی برای همکاری و دریافت یا ارائه خدمات در کسب‌وکارها بسیار کاربردی هستند. نمونه قرارداد کشاورزی نیز از جمله

قرارداد تولید قطعه و محصول
مقالات قرارداد پیمانکاری

نمونه قرارداد تولید قطعه و نکات تنظیم آن

با افزایش جمعیت و گسترش نیاز مردم، تمایل سرمایه گذاران نیز برای تولید قطعات و محصولات مختلف افزایش یافت. قرارداد پیمانکاری تولید قطعه، یکی از