مشاور دیجیتال مارکتینگ

مشاور دیجیتال مارکتینگ و نقش پررنگ آن در موفقیت یک کسب‌وکار

امروزه با رشد ابزارهای اینترنتی و توسعه فضای مجازی در ابعاد مختلف زندگی مردم، اهمیت بازاریابی اینترنتی یا همان دیجیتال مارکتینگ بر کسی پوشیده نیست. تفاوتی ندارد صاحب کسب‌وکار کوچک یا بزرگی باشید، اهمیت جذب مشتری و گسترش بازار برای رونق تجارت، موضوعی است که احتمالا به بزرگ‌ترین دغدغه شغلی شما تبدیل شده است. در […]

امروزه با رشد ابزارهای اینترنتی و توسعه فضای مجازی در ابعاد مختلف زندگی مردم، اهمیت بازاریابی اینترنتی یا همان دیجیتال مارکتینگ بر کسی پوشیده نیست. تفاوتی ندارد صاحب کسب‌وکار کوچک یا بزرگی باشید، اهمیت جذب مشتری و گسترش بازار برای رونق تجارت، موضوعی است که احتمالا به بزرگ‌ترین دغدغه شغلی شما تبدیل شده است. در دنیای امروز با تخصصی شدن امور جزئی تجارت و اقتصاد، متخصصان و افراد کاربلدی مانند مشاوران مالی، مشاوران حقوقی و یا مشاوران روانشناسی در کسب‌وکارها وجود دارند تا جنبه‌های مختلف کسب‌وکار شما را تحلیل کرده و آن را توسعه دهند. یکی از این اقشار کسانی هستند که از آنها به عنوان مشاور دیجیتال مارکتینگ یاد می‌شود. در این مطلب به موضوع مشاور دیجیتال مارکتینگ و نقش آن در رونق کسب‌وکار شما و همچنین قرارداد مناسب این موضوع می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

دیجیتال مارکتینگ به چه معناست؟

دیجیتال مارکتینگ به طور خلاصه به معنای استفاده از روش‌های متنوع بازاریابی بر بستر اینترنت است. در این نوع بازاریابی، کسب‌وکارها سعی می‌کنند تا با استفاده از ابزارهای دیجیتال مانند، وبسایت‌ها، اپلیکیشن‌ها، بهره‌گیری از مفاهیم سئو، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و سایر ابزارهای تبلیغاتی موجود، کالا یا خدمات خود را به طور گسترده و موثر تبلیغ کنند و مشتریان بیشتری را به کسب‌وکار خود جلب کنند و شاهد اثرات کوتاه مدت و بلند مدت بر کسب‌وکار خود باشند.

استفاده از ظرفیت دیجیتال مارکتینگ نسبت به تبلیغات با روش‌های سنتی، مزایای متعددی به همراه دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم.

فواید دیجیتال مارکتینگ چیست؟

۱) دیجیتال مارکتینگ می‌تواند به طور خاص برای کسب‌وکار شما و مطابق انتظارات شما طراحی شود.

۲) دیجیتال مارکتینگ نسبت به تبلیغات سنتی هزینه‌های کمتری به دنبال دارد.

۳) با استفاده از دیجیتال مارکتینگ به طور مستقیم می‌توانید با مخاطبان و مشتریان خود در ارتباط باشید.

۴) نتایج اثرات دیجیتال مارکتینگ بر رونق شغلی شما با اعداد و ارقام به راحتی قابل ارزیابی هستند.

۵) در مجموع دیجیتال مارکتینگ گستره بیشتری از مشتریان را برای شما به همراه خواهد داشت و جامعه هدف تبلیغات شما گسترده‌تر خواهد شد.

برای دستیابی به نتایج بالا کسب‌وکار شما نیاز به بهره‌مندی از تخصص مشاور دیجیتال مارکتینگ است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

مشاور دیجیتال مارکتینگ کیست؟

همانطور که ذکر شد موضوع دیجیتال مارکتینگ در دنیای امروز کسب‌وکارها اهمیت زیادی دارد. اما احتمالا به درستی حدس زده‌اید که بهره‌گیری از ظرفیت دیجیتال مارکتینگ به آسانی و بدون تخصص ممکن نیست. به همین دلیل افرادی وجود دارند که به آنها مشاور دیجیتال مارکتینگ گفته می‌شود. این افراد با داشتن دانش و اطلاعات بروز از حوزه تبلیغات انیترنتی و تسلط به ابزارهایی مانند سئو و گوگل ادورز، می‌توانند کسب‌وکار شما را در مسیر درست بازاریابی هدایت کنند و فواید دیجیتال مارکتینگ را به تجارت شما هدیه کنند.

مشاور دیجیتال مارکتینگ می‌تواند با بررسی روش‌های تبلیغاتی شما، آنها را تا حد ممکن کارآمد کند. او با برنامه‌ریزی‌های تخصص خود در مقاطع زمانی مختلف می‌تواند ابزارهای دیجیتال مختلفی را به کار بگیرد تا کسب‌وکار شما به سوی برند شدن و رونق حداکثری پیش برود.

مشاور دیجیتال مارکتینگ چه دانش و مهارتی دارد؟

در ادامه به برخی از مهارت‌هایی که مشاوران دیجیتال مارکتینگ لازم است که داشته باشند اشاره می‌کنیم.

۱) به‌روز باشد و روش‌های نوین تبلیغات اینترنتی و استفاده از شبکه‌های اجتماعی را بداند.

۲) مهارت تحلیل داده‌ها و نتایج روش‌های مختلف تبلیغاتی را داشته باشد.

۳) با مفاهیم سئو و استفاده از امکانات دیجیتال مانند سیستم گوگل ادورز (گوگل ادز) به خوبی آشنا باشد.

۴) قادر به تصمیم‌گیری درباره اولویت‌های کسب‌وکار شما باشد و بتواند به خوبی استراتژی‌ها و تاکتیک‌های تبلیغاتی شما را مشخص و دنبال کند.

۵) خلاق باشد و بتواند در برهه‌های مختلف بهترین شیوه بازاریابی و تبلیغات را انتخاب کند و حتی شیوه‌های ابداعی خود را به کار گیرد.

قالب قراردادی مناسب برای استخدام مشاور دیجیتال مارکتینگ چیست؟

حال که با فواید و نقش مهم مشاوران دیجیتال مارکتینگ آشنا شده‌اید احتمالا این سوال برای شما پیش آمده که چگونه می‌توان یک مشاور دیجیتال مارکتینگ را به کسب‌وکار خود اضافه کنید.

برای بهره‌گیری از ظرفیت دیجیتال مارکتینگ در کسب‌وکار نیاز دارید تا با استفاده از یک قرارداد حقوقی مناسب، اقدام به استخدام مشاوران دیجیتال مارکتینگ کنید.

به نظر می‌رسد با توجه به شیوه کاری دیجیتال مارکتینگ، استفاده از قرارداد مشاوره قالب مناسبی باشد. چرا که مشاور دیجیتال مارکتینگ مانند سایر انواع مشاوران، غالبا به صورت ساعتی و به طور پاره وقت با کسب وکارها همکاری می‌کند و نیاز به حضور دائمی در محل شرکت ندارد. به همین خاطر قرارداد مشاوره می‌تواند گزینه خوبی برای استخدام مشاور دیجیتال مارکتینگ باشد.

لازم به ذکر است که ممکن است با توجه به طبیعت کسب‌وکار شما، نیاز به استخدام تمام وقت یک مشاور دیجیتال مارکتینگ داشته باشد که در این صورت می‌توان از قراردادهای دیگر مانند قرارداد کار نیز استفاده کرد.

نکته بسیار مهم در تدوین قرارداد مشاوره دیجیتال مارکتینگ این است که با توجه به ضرورت استفاده مشاور دیجیتال مارکتینگ از اطلاعات و جزئیات تجاری کسب‌وکار شما، بایستی در قرارداد مذکور حتما مسائل محرمانگی و عدم افشای اطلاعات را بوسیله گنجاندن بند محرمانگی تعیین تکلیف کنید. حتی ممکن است نیاز باشد تا موضوع محرمانگی اطلاعات در قالب قراردادی جداگانه مورد توافق طرفین قرار بگیرد.

در مورد قرارداد مشاور دیجیتال مارکتینگ سوالی دارید؟

در این مطلب سعی شد تا به طور خلاصه فواید استفاده از دیجیتال مارکتینگ و استخدام مشاور دیجیتال مارکتینگ برای کسب‌وکار شما بررسی شود. با توجه به اهمیت موضوع دیجیتال مارکتینگ و حفاظت از اطلاعات کسب‌وکار شما، تنظیم قرارداد دقیق و مناسب اهمیت حیاتی دارد. به همین خاطر تاکید می‌شود تا برای این امر، از تخصص مشاوران حقوقی و کارشناسان امور قراردادها استفاده کنید.

ما در وینداد با داشتن تیمی از کارشناسان حقوقی مسائل کسب‌وکارها آماده همراهی شما در مسیر استخدام مشاور دیجیتال مارکتینگ هستیم.

5/5 - (3 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره تلفنی حقوقی آنلاین

برای دریافت مشاوره تخصصی خدمات حقوقی کسب‌وکارها ( تنظیم قراردادهای دو زبانه، تنظیم اوراق قضایی، دعاوی تخصصی کسب‌وکارها، مالکیت فکری، کپی‌رایت و غیره) درخواست خود را ثبت نمایید. کارشناسان ما، با شما تماس خواهند گرفت.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

نمونه قرارداد مناسب شما

مقالات مرتبط