مشاور حقوقی تلفنی

مشاور حقوقی تلفنی + وظایف ، مزایا + سوال در مورد مشکلات حقوقی

مشاوره حقوقی انواع مختلفی دارد و متناسب با نیازهای مخاطبان می‌تواند تغییر شکل دهد. یکی از انواع مشاوره‌های حقوقی که در میان عموم مردم محبوبیت زیادی دارد، مشاوره حقوقی تلفنی است. مشاوره حقوقی تلفنی مزایای خاص خود را دارد که این نوع از مشاوره را از دیگر اشکال مشاوره متمایز ساخته است است. در این […]

مشاوره حقوقی انواع مختلفی دارد و متناسب با نیازهای مخاطبان می‌تواند تغییر شکل دهد. یکی از انواع مشاوره‌های حقوقی که در میان عموم مردم محبوبیت زیادی دارد، مشاوره حقوقی تلفنی است. مشاوره حقوقی تلفنی مزایای خاص خود را دارد که این نوع از مشاوره را از دیگر اشکال مشاوره متمایز ساخته است است.
در این مطلب از مجله حقوقی وینداد به فواید مشاوره حقوقی تلفنی و وظایف و ویژگی‌های مشاور حقوقی تلفنی می‌پردازیم.

با ما همراه باشید.

مشاوره حقوقی تلفنی چه مزایایی دارد؟

در میان انواع مختلف مشاوره حقوقی، مانند مشاوره حضوری، مشاوره آنلاین و…، مشاوره تلفنی مزیت‌های زیادی دارد. در ادامه مهم‌ترین مزایای مشاوره حقوقی تلفنی ذکر می‌شوند.

مشاوره حقوقی تلفنی و صرفه‌جویی در زمان!

در مشاوره حقوقی تلفنی نیازی به جابجایی و صرف زمان برای رسیدن به دفتر مشاور حقوقی وجود ندارد. به همین خاطر برای بسیاری افراد که مشغله‌های کاری زیادی دارند، مشاوره حقوقی تلفنی گزینه منعطفی از نظر زمانی به حساب می‌آید.

همچنین بسیاری از مشاوران حقوقی تلفنی، قادر هستند تا با پشتیبانی ۲۴ ساعته، مراجعین خود را در هر زمانی از نظر اطلاعاتی تغذیه کنند. به همین خاطر مشاوره حقوقی تلفنی به نسبت مشاوره حضوری، دسترسی بهتری برای مراجعین به همراه دارد.

مشاو‌ره حقوقی تلفنی و صرفه‌جویی در هزینه!

با توجه به عدم نیاز به حضور فیزیکی در دفتر کار مشاور، هزینه‌های ایاب و ذهاب برای مراجع به صفر می‌رسد. علاوه بر آن، مشاوره‌های حقوقی تلفنی نسبت به مشاوره حقوقی حضوری، نیازمند پرداخت مبالغ کمتری هستند و بسیاری از افراد در بسیاری از زمینه‌ها، مانند مشاوره روانشناسی، پزشکی، حقوقی و… ترجیح می‌دهند تا از مشاوره تلفنی استفاده کنند.

مشاوره حقو‌قی تلفنی و حفظ حریم خصوصی!

در بسیاری از موارد، افراد ترجیح می‌دهند تا مشکلات حقوقی خود را به شکل غیرحضوری با مشاور در میان بگذارند. دلایل مختلفی مانند احساس شرمساری می‌تواند در این میان ایفای نقش کند. به طور مثال ممکن است شخصی به دلیل ارتکاب جرم کیفری خاصی مایل نباشد تا هویت خود را به شکل حضوری افشا کند.

در این مواقع مشاوره حقوقی تلفنی گزینه مناسبی در جهت حفظ حریم خصوصی و حیثیثت افراد به حساب می‌آید.

مشاوره حقو‌‌قی تلفنی در چه زمینه‌هایی ارائه می‌شود؟

مشاور حقوقی تلفنی می‌تواند در یک یا چند زمینه تخصص بیشتری داشته باشد. تردیدی نیست که در دنیای حقوق، زمینه‌های تخصصی متعددی وجود دارد گه به دلیل گستردگی زیاد، افراد می‌تواند در بعضی از حوزه‌های حقوقی متخصص تلقی شوند.

یک مشاور حقوقی تلفنی می‌تواند در زمینه‌های حقوق سایبری، مالکیت فکری، حقوق بین‌الملل، حقوق تجارت، تجارت بین‌الملل، تجارت الکترونیک، حقوق مهاجرت، خانواده، ارث، وصیت، عقود و قراردادها، جرایم و… مشاوره ارائه کند. به همین خاطر باید زمینه تخصصی مشاور حقوقی تلفنی را متوجه شد و سپس برای حل مشکل با او تماس گرفت.

مشاور حقو‌قی تلفنی کیست؟

مشاو‌ر حقوقی تلفنی شخصی است که تحصیلات حقوقی (حداقل کارشناسی حقوق) دارد و بعضا دارای مدرک کانون وکلای دادگستری است. مشاو‌ر حقوقی تلفنی می‌تواند در زمینه‌های تخصصی مانند مشاوره حقوقی خانواده، امور مدنی، اسناد تجاری، کیفری، جرایم رایانه‌ای، داوری، ثبت اسناد و… اطلاعات مفیدی در اختیار مراجعین بگذارد.

مشاوران حقوقی تلفنی غالبا افرادی هستند که آموزش لازم در حیطه‌های خاص را گذرانده‌اند و می‌توانند پرسش‌ها و ابهامات حقوقی افراد را تا حد زیادی پاسخگو باشند.

مشاور حقو‌قی تلفنی چه وظایفی دارد؟

مشاور حقوقی تلفنی مانند سایر مشاوران حقوقی وظیفه دارد تا در ازای دریافت مبلغی، به متقاضیان دریافت مشاوره حقوقی، راهنمایی ارائه کند. مشاو‌ر حقوقی وظیفه دارد تا ابتدا مشکل و معضل حقوقی مراجع را تشخیص دهد سپس با مراجعه به اطلاعات و دانش حقوقی خود، راهکار حل مشکل را تشخیص دهد و با ارائه استنادات قانونی، راه حل را به مراجع خود ارائه کند.

مشاور حقوقی تلفنی وظیفه دارد تا در زمان‌بندی مورد نظر (مثلا مشاوره حقوقی تلفنی سی دقیقه‌ای) حداکثر اطلاعات را به مراجع منتقل کند. اگر هم نیاز به اطلاعات بیشتری بود، مشاور حقوقی تلفن باید مراجع خود را به انواع دیگر مشاوره مثل مشاوره حضوری و یا ملاقات با وکیل دادگستری و… سوق دهد.

نیاز به مشاور حقو‌قی تلفنی دارید؟

در این مطلب به مزایای مشاوره حقوقی تلفنی پرداختیم و مهم‌ترین وظایف یک مشاور حقوقی تلفنی را مرور کردیم. انتخاب مشاور حقوقی تلفنی درست اهمیت زیادی در حل مشکلات حقوقی افراد دارد. به همین خاطر شناخت زمینه تخصصی مشاور حقوقی تلفنی گامی اساسی در این مسیر به حساب می‌آید.

سامانه خدمات حقوقی وینداد به عنوان یکی از سامانه‌های بروز و تخصصی حقوقی در کشور، با داشتن تیمی از مشاوران حقوقی باتجربه، قادر است تا با شناخت نیاز حقوقی شما، مشاور حقوقی تلفنی متخصص در زمینه حقوق استارتاپ‌ها، شرکت‌های تجاری، اسناد تجاری، جرایم رایانه‌ای، داوری، حقوق کسب‌وکارها، حقوق کار، تنظیم قراردادهای حقوقی و… را به شما معرفی کند.

 

5/5 - (2 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره تلفنی حقوقی آنلاین

برای دریافت مشاوره تخصصی خدمات حقوقی کسب‌وکارها ( تنظیم قراردادهای دو زبانه، تنظیم اوراق قضایی، دعاوی تخصصی کسب‌وکارها، مالکیت فکری، کپی‌رایت و غیره) درخواست خود را ثبت نمایید. کارشناسان ما، با شما تماس خواهند گرفت.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

نمونه قرارداد مناسب شما

مقالات مرتبط