هزینه ثبت شرکت در سال ۱۴۰۱ چقدر است؟

هزینه ثبت شرکت در سال ۱۴۰۲ چقدر است؟

آیا به دنبال هزینه ثبت شرکت هستید اما از میزان  آن در سال ۱۴۰۲ اطلاع ندارید؟ مسائل اقتصادی یکی از مهم‌ترین موضوعات در هنگام تشکیل یک شرکت است. بنابراین در این نوشته به تحلیل هزینه ثبت شرکت در سال ۱۴۰۲ می‌پردازیم. جزئیات هزینه ثبت شرکت در سال ۱۴۰۲ و هزینه ثبت شرکت در ایران به […]

آیا به دنبال هزینه ثبت شرکت هستید اما از میزان  آن در سال ۱۴۰۲ اطلاع ندارید؟ مسائل اقتصادی یکی از مهم‌ترین موضوعات در هنگام تشکیل یک شرکت است. بنابراین در این نوشته به تحلیل هزینه ثبت شرکت در سال ۱۴۰۲ می‌پردازیم.

جزئیات هزینه ثبت شرکت در سال ۱۴۰۲ و هزینه ثبت شرکت در ایران به عوامل مختلفی از جمله نوع شرکت، شخصی که قصد تاسیس دارد و … بستگی دارد. از آنجایی که هر شرکت روند متفاوتی جهت ثبت دارد، طبیعی است که هزینه‌های هریک نیز متفاوت است.  در ادامه به بررسی هزینه چند شرکت می‌پردازیم.

هزینه ثبت شرکت مسئولیت محدود

هزینه‌های ثبت شرکت مسئولیت محدود به چند دسته تقسیم می‌شود؛ نخست سرمایه اولیه برای ثبت است که حداقل سرمایه برای ثبت شرکت مسئولیت محدود مبلغ یک میلیون ریال است. هزینه‌های اصلی دیگر شامل:

  • هزینه تنظیم اساسنامه، شرکت‌نامه، تقاضانامه و اوراق ثبتی
  • هزینه‌های مجمع عمومی موسسین و مجمع عمومی هیئت مدیره
  • هزینه‌های آگهی تاسیس و روزنامه رسمی
  • هزینه اوراق

و سایر هزینه‌ها عبارتند از؛

  • هزینه تعیین نام در سامانه ثبت شرکت و تعیین نام به مبلغ ۵۰٬۰۰۰ ریال (پنج هزار تومان)
  • تهیه پاکت پستی و تحویل مدارک ثبت به باجه های پستی منتخب ثبت شرکت ها و هزینه پست که جمعا حدود ۵۰۰۰۰ (پنجاه هزار تومان) است.
  • هزینه حق الثبت در اداره ثبت به مبلغ حدودی ۵۰۰۰۰ (پنجاه هزار تومان)
  • چنانچه امور ثبت شرکت خود را به شرکتی بسپارید کارمزد آن شرکت حقوقی حق‌الوکاله آن را نیز باید در نظر بگیرید.
  • پلمب دفاتر (اوراق -دفتر کل وروزنامه+ فیش) (اختیاری) ۱۵۰٬۰۰۰ ریال
  • مهر شرکت (اختیاری): ۱۰۰۰۰۰ ریال

در وینداد فرایند ثبت شرکت مسئولیت محدود از صفر تا صد توسط متخصصان انجام می‌شود و هزینه آن ۴٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان است. این هزینه از آغاز تا پایان فرایند تغییری نمی‌کند و شما برای طی هر مرحله نیازمند پرداخت مجدد نیستید.

هزینه ثبت شرکت سهامی خاص

شرکت سهامی خاص از نظر قانون، شرکتی است که تمام سرمایه آن‌ها در موقع تاسیس منحصراً توسط موسسین تامین شده است. سهام این نوع از شرکت سهامی قابل دادوستد در بورس اوراق بهادار نیست اما می‌توان سهام آن را به راحتی توسط مردم معامله کرد. هنگام تشکیل شرکت سهامی خاص باید همه سرمایه آن در هنگام تأسیس توسط مؤسسان تأمین و بخشی از سرمایه در بانک سپرده‌گذاری شده باشد. هزینه های ثبت شرکت سهامی خاص این موارد است:

  • حداقل سرمایه برای ثبت شرکت سهامی خاص یک میلیون ریال است که حداقل ۳۵ درصد آن به حسابی که در بانک افتتاح شده باید واریز شود.
  • هزینه تنظیم اساسنامه و اظهارنامه و اوراق ثبتی: ۱۵۰۰۰۰ ریال
  • هزینه حق الدرج: ۱۴۰۰۰۰ ریال
  • هزینه حق الثبت: ‍۱۲۰۰۰ ریال
  • هزینه روزنامه رسمی: ۱۵۰٬۰۰۰ ریال
  • تعیین نام: ۴۰۰۰۰ ریال

علاوه بر آن:

  • هزینه مجمع موسسین و هیئت مدیره
  • هزینه آگهی تاسیس
  • هزینه پست
  • هزینه اوراق

هزینه ثبت شرکت سهامی خاص در وینداد ۴٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان در نظر گرفته شده است. با پرداخت این مبلغ شما تمام فرایند را به کارشناسان ثبتی وینداد واگذار می‌کنید و به سادگی می‌توانید اقدام به ثبت شرکت کنید. مواردی مثل پلمب دفاتر، مهر شرکت ( اختیاری) یا دریافت کارت بازرگانی هزینه‌های بیشتری را به فرایند ثبت اضافه می‌کند.

هزینه ثبت شرکت تعاونی

شرکت تعاونی شرکتی است که عده‌ای از افرادی که هم‌صنف هستند یا تناسبی مشابه دارند؛ مثلاً همسایه، دوست، خویشاوند یا همشهری هستند برای دستیابی به منافع مشترک، گردهم می‌آیند. در حقیقت با کمک هم برای تهیه مسکن یا خرید مایحتاج یا کسب اعتبار وام، تعاونی درست می‌کنند، سرمایه معینی را درمیان می‌گذارند و دسته‌جمعی مشکل را حل می‌نمایند.

  • هزینه تنظیم اساسنامه و اظهارنامه و اوراق ثبتی : ۱۵۰٬۰۰۰ ریال
  • هزینه حق الدرج: ۱۴۰۰۰۰ ریال
  • هزینه حق الثبت : ۱۲٬۰۰۰ ریال
  • هزینه روزنامه رسمی: ۱۵۰٬۰۰۰ ریال
  • پلمب دفاتر: ۱۵۰٬۰۰۰ ریال
  • مهر شرکت ( اختیاری) : ۱۰۰٬۰۰۰ ریال

هزینه ثبت شرکت تضامنی

ماده ۱۱۶ قانون تجارت ایران در تعریف شرکت تضامنی اظهار می‌دارد: «شرکت تضامنی شرکتی است که در تحت اسم مخصوصی برای امور تجارتی بین دو یا چند نفر با مسئولیت تضامنی تشکیل می‌شود. اگر دارایی شرکت برای تادیه تمام قروض کافی نباشد هر یک از شرکاء مسئول پرداخت تمام قروض شرکت است. هر قراری که بین شرکاء برخلاف این ترتیب داده شده باشد در مقابل اشخاص ثالث کان‌لم‌یکن خواهد بود.»

شرکت تضامنی یکی از قالب‌های رایج و رسمی شرکت‌ها تجاری در حقوق تجارت ایران است. مطابق تعریف فوق‌الذکر، ویژگی اصلی شرکت تضامنی مسئولیت زیاد و مطلق شرکا در پرداخت بدهی‌های شرکت است. اصطلاح «مسئولیت تضامنی» نیز در این حوزه به این معناست که طلبکاران شرکت تضامنی می‌توانند برای دریافت تمام مطالبات خود به هر یک از شرکای شرکت تضامنی رجوع کنند و در واقع هر شریک در تادیه دیون شرکت مسئولیت کامل دارد.

برای شرکت تضامنی و با در نظر گرفتن سرمایه ثبتی ۱۰۰٬۰۰۰ تومان، هزینه‌ها برابر با هزینه تاسیس موسسه غیرتجاری و شرکت سهامی خاص و شرکت مسئولیت محدود است.

هزینه‌ آگهی روزنامه در ایران چقدر است؟

همانطور که می‌دانید پرداخت هزینه ثبت شرکت در اداره ثبت شرکت‌ها و دریافت مدارک، اقدامی است که مطابق با قانون تجارت ضروری است. اعلان عمومی از طریق انتشار آگهی ثبت شرکت در روزنامه رسمی و روزنامه کثیر الانتشار است که هزینه روزنامه رسمی با توجه به تعداد کلمات و اطلاعات ثبتی از ۲۵۰۰۰۰ تومان (دویست و  پنجاه و هزار تومان) به بالا است. در مورد روزنامه کثیر الانتشار نیز با توجه به نوع آن روزنامه بسیار متفاوت است اما نظر به میانگین قیمت و به نسبت کلمات و اطلاعات، حدود ۲۵۰٬۰۰۰ تومان به بالا است.

ثبت شرکت ارزان به چه صورت است؟

بررسی هزینه ثبت شرکت یکی از مهمترین اقداماتی است که متقاضیان ثبت شرکت ها انجام می‌دهند و اطلاع  بروز از هزینه های ثبت شرکت مستلزم تجربه و دانش کافی از تمامی مراحل ثبت شرکت از ابتدا تا انتها است. علاوه بر این لازم است اطلاع از آئین نامه‌ها و دستورالعمل های اداره ثبت شرکت‌ها و انجام مستمر و هر روزه امور ثبت شرکت داشته باشند. بنابراین در هر یک از مواردی که در ثبت شرکت هزینه‌بر است، چنانچه افراد با هوشیاری ارزانترین راه را انتخاب کنند برای مثال با مقایسه روزنامه‌های رسمی روزنامه‌ای که هزینه چاپ در آن کمتر است انتخاب شود، هزینه ثبت شرکت کاهش می‌یابد.

وقتی وکیل یا شرکتی مسئولیت ثبت شرکت را برعهده می‌گیرد، در فرایند کار با برخورد با هزینه‌های تازه درخواست مبلغ بیشتری می‌کند. از جمله خدمات تیم ثبتی وینداد این است که شما با پرداخت مبلغ اولیه، دیگر لازم نیست مبلغی پرداخت کنید و تمام فرایند کار ثبت شرکت با همان هزینه تعیین‌شده انجام می‌شود.

مزیت ثبت شرکت چیست؟

چرا باید شرکتی که با آن کار می‌کنیم را ثبت کنیم، دانستن مزایا و معایب ثبت شرکت به یافتن پاسخ این پرسش کمک می‌کند.

  • ثبت شرکت یک هویت منحصر به فرد به شرکت می‌ دهد و از آن حمایت هم می‌کند. زیرا هیچ شرکتی نمی‌تواند از عناوینی استفاده کند که پیش از این شرکتی با همان عنوان به ثبت رسیده باشد.
  • ثبت شرکت اعمال حقوقی شرکت را در قالب مشخصی قرار می‌دهد.
  • ثبت شرکت به کسب و کار شما وجهه قانونی می‌دهد. این امر موجب حسن اعتماد بیشتری خواهد شد.
  • در صورتی که کسب و کاری حضور در عرصه‌های بزرگ‌تری را برای خود در نظر گرفته باشد، ارائه مدارک لازم برای ثبت شرکت ضروری است.
  • برای استفاده از وام‌های قانونی نیاز به اثبات این امر هست که فرد صاحب کسب و کار است و شرکتی دارد که به ثبت رسیده است.
  • زمانی که یک نام تجاری به واسطه ثبت ایجاد می‌شود، در نظر افراد مخاطب حرفه‌ای‌تر جلوه می‌کند. به این معنی که مخاطبان شما متوجه می‌شوند که کسب و کار پیش روی آن‌ها یک کسب و کار یک شبه نخواهد بود و برای طولانی‌مدت ایجاد شده است.
  • ایجاد حساب بانکی مستقل از حساب بانکی اعضای شرکت، به واسطه ثبت شرکت امکان‌پذیر است. این امر نشان می‌دهد که صاحب شرکتی هستید و افرادی نیز تحت عناوین مختلف با شما همکاری می‌کنند.

فرآیند ثبت شرکت در وینداد

کارشناسان ما تجربه زیادی در زمینه ثبت انواع شرکت از جمله شرکت مسئولیت محدود دارند. تجربه چندین ساله ما باعث شده است با جزئیات ثبت شرکت آشنا باشیم و در کمترین زمان و با مقرون‌به‌صرفه‌ترین قیمت، عملیات ثبت شرکت با مسئولیت محدود را انجام دهیم. در این راستا شما می‌توانید بدون نگرانی از رعایت شرایط و ضوابط  امور ثبتی این شرکت ها آن را به گروه حقوقی وینداد بسپارید.

اگر برای ثبت شرکت خود نیاز به مشاوره تخصصی داشته باشید تیم مشاوران حقوقی وینداد در طول هفته برای حل مسائل حقوقی و ثبتی شما پاسخگو هستند. کافی است با ما تماس بگیرید تا با شرایط ثبت شرکت مسئولیت محدود، سهامی خاص، موسسه غیرتجاری و انواع شرکت آشنا شوید.

سوالات متداول

آیا تعداد موسسان شرکت در هزینه ثبت آن موثر است؟

هر قدر تعداد اعضای موسسه بیشتر باشند، آگهی‌های شرکت بیشتر و طولانی‌تر و در نتیجه پرهزینه‌تر می‌شوند. اما هزینه‌های دیگری ندارد.

 ارزان‌ترین هزینه ثبت شرکت در ایران چقدر است؟

با دریافت خدمات وینداد می‌توانید مطمئن باشید با پرداخت هزینه اولیه ثبت شرکت در تمام مراحل نیاز به انجام پرداخت مجدد نیست و کارشناسان ثبتی وینداد تمام مراحل را برای شما انجام می‌دهند.

5/5 - (3 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره رایگان امور ثبتی

برای دریافت مشاوره کاملا رایگان و تخصصی خدمات ثبتی (ثبت شرکت، تغییرات شرکت، انحلال شرکت، پلمپ دفاتر، ثبت برند و ثبت اختراع در ایران و بین المللی) با ما تماس بگیرید.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

ارائه صفر تا صد خدمات تاسیس شرکت، تاییدیه نام، ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها و دریافت روزنامه رسمی، کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

خدمات ثبتی وینداد

ارائه صفر تا صد خدمات تاسیس شرکت، تاییدیه نام، ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها و دریافت روزنامه رسمی، کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

مقالات مرتبط

شناسه ملی شرکت
مقالات ثبت و تغییرات شرکت

شناسه ملی شرکت چیست و چه الزاماتی دارد؟

همه شرکت‌ها پس از اتمام فرآیند ثبت، شناسه‌ای دریافت می‌کنند که به آن شناسه ملی شرکت گفته می‌شود. این شناسه اهمیت زیادی برای شرکت‌ها دارد.

نحوه ثبت شرکت تضامنی
مقالات ثبت و تغییرات شرکت

راهنمای جامع ثبت شرکت تضامنی

شرکت تضامنی برخلاف سایر شرکت‌های تجاری مسئولیت زیادی برای شرکای آن ایجاد می‌کند و فقط در مواردی که الزام قانونی دارد اشخاص به دنبال ثبت

نحوه ثبت شرکت تک مدیره
مقالات ثبت و تغییرات شرکت

آیا ثبت شرکت تک نفره امکان‌پذیر است؟

ثبت شرکت تک نفره بر اساس قانون امکان‌پذیر نیست و برای ثبت شرکت، حداقل باید دو نفر شریک وجود داشته باشند. اما اگر می‌خواهید صفر