سوالات متداول قرارداد مشارکت

شما می‌توانید هرگونه سوال در مورد قرارداد مشارکت را از ما بپرسید تا وکلا و کارشناسان حقوقی وینداد در سریع‌ترین زمان به سوالات متداول شما به‌صورت دقیق و شفاف پاسخ دهند.

5star-rating
امتیاز 4.7 بر اساس 11,000+ نظر
سوالات متداول قرارداد مشارکت
پروفایل کاربر

گلی ب

پایان شراکت

با سلام من و شریکم یک مغازه زدیم که هردو به نسبت مساوی سرمایه گزاشتیم برای شروع ولی بعد سه ماه من سرمایه بیشتری گزاشتم و سهمم بیشتر شد ولی در اخر ورشکست شدیم و مقداری سرمایه موند که اگه میفروختیم باز سهم من بیشتر میبود ولی قرار شد با سرمایه باقی مانده یجا جدید بگیریم و از نو شروع کنیم و ایشون گفتن که هیچ کمک مالی دیگه ای نمیتونن کنن ۶ ماه گذشت و من هی خودم سرمایه اضافه کردم و همه کارهای مغازه رو دست تنها انجام دادم هنوزم به سود نرسیدم در واقع از بعد ورشکستی اول ایشون هیچ نقش مالی و معنوی نداشتن ولی الان که قراره قطع شراکت بشه ایشون میگن من همون سرمایه اولیه ای که گزاشتم میخام یا همچنان سهیم باشم در مغازه من میخوام قطع بشه شراکتمون و فکر میکنم که باتوجه به زحمات و سرمایه دوباره ای که گزاشتم و هنوز هم به سود نرسیدم ادعای حق ایشون درست نیست و ایشون فقط میتونن سرمایه باقی مونده از مغازه قبل ادعای حق کنن نه که کل پولشون رو بخان؟ اگه میشه راهنماییم کنید که چقدر حق ایشونه برا قطع شراکت؟؟

پروفایل کاربر

کامران اصفهانی

توقیف کالای فروشنده در انبار - دیجی کالا

باسلام و احترام
آیا بر اساس متن قرارداد و مواد آن ، به دلیل طولانی شدن ماندگاری کالا در انبار ، شرکت فروش اینترنتی مانند دیجی کالا می تواند کالایی را توقیف نماید؟

توضیح تکمیلی : به عنوان فروشنده با دیجی کالا اقدام به همکاری داشته ام اما دو کالا به دلیل ماندگاری چندماهه در انبار، توسط این شرکت توقیف شده و بازگردانده نمی شود.

پروفایل کاربر

مهسا ملاافضل عرب

سفته کاری

سلام‌وقت بخیر من تازه مشغول به کار شدم در یه شرکت بزرگ از من درخواست یه سفته ۱۵۰ میلیون تومانی خواسته اند‌ اول میخواستم بدونم مشخصاتی‌که در سفته باید‌قید شود چیست ؟ و اگر در وجه حامل باشد ایرادی دارد ؟

پروفایل کاربر

Zari Shirmohammadloo

شراکت در دفتر حقوقی

یه قرار داد جامع و اصولی برای همکاری با یک وکیل برای زدن یک دفتر حقوقی باید چه شرایطی رو داشته باشه

پروفایل کاربر

فاطمه عسکری

عقد بیع و هبه

فرق عقد بیع و هبه معوض چیست ؟

پروفایل کاربر

سردار حدائقی

نحوه مشارکت

سلام من ملکی رو به صورت مبایعه نامه خریداری کردم هنوز سند به نام من نخورده می توانم از لحاظ قانونی ملک رو مشارکت بدم به یک سازنده

پروفایل کاربر

غلامرضا قناعت

تعیین میزان ضرر با توجه به مقصر بودن یکی از شرکا

در یک قرارداد شراکت با نسبت سهام مساوی، انجام کار به یکی از شرکا واگذار شده و نامبرده در انجام کار عامدانه، ایجاد ضرر کرده است (یک کتابفروشی بوده که با فروش کتاب و عدم درج در سیستم حسابداری، وجوه کتاب را برای خود برمیداشته است). آیا میتوان تمام ضرر حاصل از کار شراکت را به شریک مقصر انتساب داد؟ یا میزان ضرر به نسبت سهم الشرکه است؟

پروفایل کاربر

علی خدابخشی

فروش آپارتمان بدون عرصه‌

درود بر شما آیا امکان فروش اپارتمان بدون عرصه وجود دارد

پروفایل کاربر

سارینا دهنوی

قرار داد مشارکت در استارتاپ

ببخشید در ایران با چه جاهایی میشه این قرار داد مشارکت مدنی در استارتاپ را بست؟ می توانید در این خصوص راهنمایی کنید؟

پروفایل کاربر

مارال صفرپور

در خصوص فایل خریداری شده

سلام من یک قرارداد مشارکت خریداری کردم اما الان که دانلود کردم فایل word آن قابل تغییر نیست و قفل شده هست فایل لطفا راهنمایی بفرمایید با تشکر

پروفایل کاربر

امیر مجیدی نژاد

پیش خرید آپارتمان

سلام من پارسال یک آپارتمان پیش خرید کردم وطبق قراردادوقولنامه دفتراملاک باید۱۴۰۰/۵/۱ تحویل دهدوروزی ۵میلیون تومان خسارت دیرکردتقبل کند۴ماه دیرشده وهیچ مبلغی راقبول نمیکند. من چکنم ومطالبه من قانونی است؟ لطفا رهنمایی کنید و اگه میشه قولنامه را بفرستم.

پروفایل کاربر

سما ناصری

عضو هییت مدیره

با سلام ایا مدیر عامل و نایب رییس هییت مدیره که ۶۸ درصد از سهم شرکت با مسولیت محدود دارن میتونن نسبت به خروج رییس هییت مدیره با حق امضا و حساب مشترک شرکت بکنن؟

پروفایل کاربر

پویا کاوسی

مشکل در قرار داد های مدنی

با عرض سلام و وقت بخیر خدمت شما

بنده حدود یک سال پیش اقدام به خرید قرارداد مشارکت مدنی از سایت وینداد کردم .

سوالی که داشتم ، بنده حدود 1 سال پیش با شخصی قرارداد مشارکت مدنی بستم در رابطه با فعالیت در حوزه آموزشگاه علمی که زیر نظر آموزش و پرورش فعالیت میکنه . حالا بعد از یک سال فعالیت که مدت قرارداد هم به اتمام رسیده با شخصی که وارد شراکت شدیم تصمیم به عدم همکاری و عدم فعالیت گرفتیم به صورت توافقی . برای کار های تسویه و توقف مجوز فعالیت تصمیم گرفتم برم آموزش و پرورش که اعلام توقف بزنم که به من گفتن باید برم بخش حقوقی چون مجوز رو به شخص دیگه ای اجاره دادم ، در صورتی که اجاره ندادم بلکه با شخص دیگه ای که قصد فعالیت و همکاری داشتم وارد شراکت شدم و در قالب مشارکت مدنی فعالیت خودم رو با ایشون ایجاد کردم . حالا می خواستم بدونم آیا واقعا کار من غیر قانونی بوده ؟ آیا من تخلف کردم ؟ و اینکه توی چنین شرایطی فقط من باید پاسخگو باشم یا اون شخصی که شریک بودن هم باید پاسخگو باشن ؟ و اگر اونجا گفتند که قرارداد شما رسمیت نداره و تخلف کردید چطور میتونم از حقوق خودم دفاع کنم ؟

ممنون میشم راهنمایی بفرمایید . با تشکر از شما

پروفایل کاربر

سعید ملکپور

بررسی داشتن شراکت نامه

سلام برای اینکه بدانیم 2 نفر باهم شراکت نامه کار دارند یا خیر باید از کجا یا کدا م ارگان مطلع شویم لطفا راهنمای کنید ممنون

پروفایل کاربر

mohammad zoofaghari

واگذاری سهام محصول

با سلام.

من در یک شرکت دانش بنیان مدیر توسعه یک محصول (در سطح فناوری بالا) هستم. این محصول در حال حاضر آماده تولید و عرضه به بازار است. بنده سهم زیادی در توسعه این محصول داشته ام بدون آنکه تا به حال سرمایه گذاری مالی کرده باشم، سهامداران شرکت  واگذاری بخشی از سهام این محصول به بنده را پیشنهاد داده اند. برای تعیین ارزش این طرح یا محصول، غیر از سرمایه گذاری های مالی که برای به ثمر رسیدن این محصول تا به حال انجام شده ارزش معنوی طرح (دانش فنی و غیره) نیز لحاظ شده و تعداد سهم معینی از آن به بنده پیشنهاد شده است. به این معنا که بنده در سود و زیان ناشی از فروش این محصول سهم داشته باشم. البته به خاطر تلاش های بنده ارزش کل این طرح یا محصول برای بنده کمتر لحاظ شده است. با توجه به اینکه قرار است این واگذاری در قالب یک قرارداد داخلی  نه به صورت رسمی (به عنوان اینکه بنده یکی از سهامداران رسمی شرکت باشم) صرفا برای این محصول و طرح مرتبط با آن انجام شود می خواستم بدانم اصلا سهام برای یک محصول یا طرح که ارزش گذاری آن با لحاظ ارزش معنوی و مادی لحاظ شده است، معنا دارد یا خیر؟ اگر در این خصوص و نکاتی که در این قرار داد باید لحاظ شود راهنمایی خاصی دارید بفرمایید.

باتشکر


هر سوال حقوقی داشتید از ما بپرسید. متخصص‌های ما در سریع‌ترین زمان ممکن به سوال شما جواب تخصصی می‌دهند.

تمامی حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت متعلق به وینداد (عدل آفرینان وینا دادگر نوین) می‌باشد