مسدودسازی صفحه اینستاگرام فیک

راهنمای تصویری مسدودسازی و حذف صفحه فیک اینستاگرام

در حال حاضر به‌دلیل محبوبیت این اینستاگرام، بسیاری از کسب‌وکارها به‌عنوان کانال اصلی بازاریابی آنلاین خود از آن استفاده می‌کنند. از جمله قابلیت‌های اینستاگرام این است که امکان تبلیغ محصول از طریق اینفلوئنسرها را به کاربران می‌دهد. ضمن اینکه کاربران می‌توانند نظرات خود را در مورد محصولات مختلف به اشتراک بگذارند. با وجود این مزایا، […]

در حال حاضر به‌دلیل محبوبیت این اینستاگرام، بسیاری از کسب‌وکارها به‌عنوان کانال اصلی بازاریابی آنلاین خود از آن استفاده می‌کنند. از جمله قابلیت‌های اینستاگرام این است که امکان تبلیغ محصول از طریق اینفلوئنسرها را به کاربران می‌دهد. ضمن اینکه کاربران می‌توانند نظرات خود را در مورد محصولات مختلف به اشتراک بگذارند. با وجود این مزایا، کاربرانی با هدف سوءاستفاده از کسب‌وکارهای مختلف فعالیت می‌کنند که باید مراقب آن‌ها باشید. در حال حاضر اینستاگرام برای مبارزه با مجرمان سایبری و کلاهبرداران اینترنتی در این پلتفرم بسیار فعال است ولی متاسفانه هنوز به اندازه کافی تخصصی عمل نمی‌کند. به‌همین دلیل هنوز اکانت‌های جعلی اینستاگرامی زیادی وجود دارند که هویت افراد مشهور و برندهای معروف را جعل کرده‌اند. در نتیجه اگر شما هم با این صفحات مواجه شدید باید نسبت به مسدودسازی و حذف صفحه فیک اینستاگرام متخلف اقدام کنید.

صفحات فیک در اینستاگرام

استفاده از حساب‌های جعلی معمولا برای اهداف زیر صورت می‌گیرد:

  • فروش محصولات جعلی برند‌های قانونی با ادعای اینکه “تخفیف ویژه” ارائه می‌دهند.
  • ارسال لینک‌های جعلی به‌منظور کلاهبرداری‌های فیشینگ
  • ارسال محتوای جعلی و غیرمرتبط با یک برند برای آسیب رساندن به اعتبار شرکتی که اکانت آن را جعل هویت می‌کند.

با این توصیف اگر یک یا چند حساب کاربری جعلی برای کسب و کار شما در صفحه اینستاگرام ساخته شده باشد، چه اقدامی باید انجام دهید؟

در ادامه راه‌های مسدودسازی و حذف صفحه فیک اینستاگرام را بررسی خواهیم کرد.

اعتبار اکانت‌های جعلی اینستاگرام: چگونه اینستاگرام با علائم تجاری برخورد می‌کند؟

آیا ایجاد یک حساب کاربری جعلی در اینستاگرام با جعل هویت شخص یا سازمان دیگری قانونی است؟

پاسخ کوتاه این است که خیر، غیرقانونی است. اگر شما مالک علامت تجاری ثبت شده هستید، اینستاگرام موظف است قوانین کپی رایت را در مورد شما رعایت کند. در نتیجه نقض علامت تجاری در اینستاگرام اکیدا ممنوع است. بنابراین اگر متوجه شدید که برند شما توسط دیگران جعل شده است، می‌توانید این حساب را گزارش دهید و اینستاگرام موظف است علیه آن اقدام کند.

اینستاگرام همچنین حساب‌های اینستاگرامی را که علائم تجاری ثبت نشده را نقض می‌کنند را نیز محدود یا مسدود می‌کند. بنابراین، حتی اگر هنوز علامت تجاری خود را ثبت نکرده‌اید، همچنان می‌توانید علیه این حساب‌های جعلی اینستاگرام که هویت شما را جعل می‌کنند و حذف صفحه اینستاگرام متخلفان اقدام کنید.

با توجه به ماهیت بصری اینستاگرام، نقض علائم تجاری می‌تواند به روش‌های مختلف رخ دهد: جعل لوگو و نقض علامت تجاری ، طراحی محصول و غیره.

مصادیق نقض قانون مالکیت فکری در اینستاگرام

چند نمونه از اقدامات در اینستاگرام وجود دارد که نقض قانونی علامت تجاری در نظر گرفته می‌شود:

  • اکانت‌های جعلی اینستاگرام، لوگوی برند و نام تجاری شما در پست اینستاگرام منتشر کرده یا تبلیغ کنند.
  • از شعار شما در تبلیغات ویدیویی استفاده کنند.
  • پروفایل‌های جعلی با استفاده از نام، لوگو یا شعار شما در طراحی خود بسازند.

راه‌های تشخیص، مسدودسازی و حذف صفحه فیک اینستاگرام

طبق جدیدترین مطالعات، حدود ۲ میلیارد حساب کاربری فعال در اینستاگرام وجود دارند. پس جای تعجب نیست که یافتن یک یا دو حساب کاربری که ممکن است از لوگو، نام یا تصویر برند شما استفاده کنند، کار دشواری است. با این وجود، چند روش وجود دارد که می‌توانید برای شناسایی اکانت‌های جعلی، مسدودسازی و حذف صفحه فیک اینستاگرام متخلف استفاده کنید:

۱. در اینستاگرام جستجو کنید

اولین (و ساده‌ترین) کاری که باید انجام دهید این است که نام برند خود را در اینستاگرام جستجو کنید. سعی کنید انواع عبارت، غلط املایی (به عنوان مثال، Gogle به جای Google) و غیره را جستجو کنید. سپس اینستاگرام نتیجه جستجو را نشان می‌دهد و همه حساب‌ها را با استفاده از نام تجاری شما لیست می‌کند.

سعی کنید این حساب‌ها را یکی یکی بررسی کنید. به یاد داشته باشید که یک حساب کاربری با نامی مشابه با نام تجاری شما، لزوماً با قصد جعل هویت شما ایجاد نشده است. در این شرایط می‌توانید عوامل دیگری را ارزیابی کنید مانند محتوایی که پست می‌کنند (به عنوان مثال، اگر پست‌های شما را کپی می‌کنند، می‌توانید مطمئن شوید که جعل هویت آشکار است)، نحوه تعامل با دیگران و غیره.

علاوه بر این به خاطر داشته باشید که اکانت‌های اینستاگرامی که با اهداف مخرب ایجاد شده‌اند، تمایل دارند برند قانونی را مسدود کنند. بنابراین برای جستجو از یک حساب اینستاگرام دیگر (یعنی حساب شخصی خود) استفاده کنید.

۲. جستجو از طریق هشتگ

از الگوریتم جستجوی اینستاگرام استفاده کنید. سعی کنید از هشتگ‌ها در جستجوی خود برای یافتن اکانت‌های جعلی اینستاگرام و کلاهبرداری آنلاین بهره ببرید. این امر به ویژه زمانی مؤثر است که حساب جعلی برای فروش محصولات استفاده می‌کند زیرا معمولاً از هشتگ‌های خاص محصول استفاده می‌کنند.

با این حال، هنگام استفاده از این رویکرد باید خلاق و دقیق باشید. زیرا در عمل، هشتگ‌های برند یا محصول خاص توسط مصرف‌کنندگان و فروشندگان قانونی نیز استفاده می‌شوند. این رویکرد زمانی که به درستی انجام شود می‌تواند بسیار موثر باشد، همچنین بسیار زمان بر و کسل کننده خواهد بود. اما در نهایت به شما کمک می‌کند تا بتوانید مسدودسازی و حذف صفحه فیک اینستاگرام را انجام دهید.

۳. جستجوی عکس 

یک جستجوی عکس (یعنی از طریق Google Images) انجام دهید تا بررسی کنید آیا حساب‌های اینستاگرامی وجود دارند که عکس‌های محصول/لوگوی شما را در اینستاگرام پست کرده‌اند یا خیر. همانند جستجو از طریق هشتگ، این فرآیند نیز می‌تواند زمان بر باشد.

نحوه گزارش و مسدودسازی و حذف صفحه فیک اینستاگرام به صورت دستی و گام به گام

مسدودسازی و حذف صفحه فیک اینستاگرام از طریق وب

مرحله ۱- برای مسدود کردن شبکه‌های اجتماعی در اینجا اینستاگران ابتدا مرورگر رایانه خود را باز کنید سپس https://help.instagram.com/contact/636276399721841 را در نوار آدرس تایپ کنید.

مرحله ۲- چندین گزینه برای توصیف وضعیت خود به شما داده می شود. از آنجایی که شما یک حساب کاربری جعلی در اینستاگرام را گزارش می کنید، می‌توانید گزینه “شخصی یک حساب کاربری ایجاد کرد که ادعا می‌کند کسی است که من نماینده آن هستم” را انتخاب کنید.

 

مرحله۳ – اطلاعات خود را در فرم داده شده پر کنید. حتی اگر در حال گزارش سوء استفاده از حساب کاربری اینستاگرام برای sild خود هستید، فرم را با نام و مشخصات شخصی خود پر کنید.

مرحله۴- باید رابطه خود را با فردی که جعل هویت می‌شود مشخص کنید. اگر حساب اینستاگرام خود را گزارش می‌دهید، می‌توانید روی «نام کاربری اینستاگرام شخصی که جعل می‌شود» کلیک کنید. همچنین، می‌توانید گزینه‌های دیگری مانند «نماینده مجاز» را بسته به نوع کسب‌وکارتان و سایر عوامل انتخاب کنید.

مرحله ۵- باید اطلاعاتی در مورد اکانت جعلی اینستاگرام ارسال کنید. در قسمت «نام کامل فهرست شده در حسابی که گزارش می‌کنید»، نامی را که به‌عنوان نام نمایه استفاده می‌شود در بیو آن تایپ کنید و نه نام کاربری. نام کاربری را در فیلد بعدی وارد کنید.

مرحله ۶- باید از خود با شناسنامه عکس بگیرید. در اینجا می‌توانید از مدارک هویتی دیگر مثل پاسپورت، ویزا، گواهینامه رانندگی و غیره استفاده کنید. اگر کارت شناسایی در دسترس نباشد می‌توانید صورت حساب بانکی نیز ارائه دهید. مطمئن شوید که چهره و شناسنامه شما در عکس قابل مشاهده است. پس از اتمام کار، روی «انتخاب فایل‌ها» کلیک کنید و عکس را آپلود کنید.

مرحله۷- روی ارسال کلیک کنید و گزارش خود را برای حساب کاربری جعلی اینستاگرام ارسال کنید.

شما با موفقیت فرم شکایت خود را ارسال کردید. اینستاگرام درخواست ارسالی شما را بررسی خواهد کرد و در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر ممکن است با شما تماس بگیرد. اینستاگرام معمولا در عرض ۲۴ تا ۴۸ ساعت از طریق ایمیل پاسخ می‌دهد و در صورت تایید درخواست شما، مسدودسازی و حذف صفحه فیک اینستاگرام را انجام دهد.

مسدودسازی و حذف صفحه فیک اینستاگرام با  تلفن همراه

معمولاً گزارش مسدودسازی و حذف صفحه فیک اینستاگرام از طریق برنامه وب و نسخه دسکتاپ مؤثرتر است. چرا که نمی‌توانید هیچ مدرکی از طریق برنامه تلفن همراه ارائه دهید. با این حال، هنگام استفاده از یک برنامه تلفن همراه، این فرآیند آسان‌تر و سریع‌تر است.

مرحله ۱- به حساب جعلی اینستاگرام که حساب کاربری شما را جعل کرده بروید.

مرحله ۲- چندین گزینه برای توصیف وضعیت خود به شما داده می‌شود. از آنجایی که شما گزارش مسدودسازی و حذف صفحه فیک اینستاگرام را گزارش می‌کنید، می‌توانید گزینه “شخصی یک حساب کاربری ایجاد کرده که ادعا می‌کند کسی است که من نماینده آن هستم” را انتخاب کنید.

مرحله۳ –  در مرحله بعدی گزینه‌ها، روی «تظاهر به شخص دیگری» ضربه بزنید.

مرحله ۴- انتخاب کنید که حسابی که جعل شده متعلق به چه کسی است. اگر اکانت اینستاگرام در حال حاضر جعل هویت برند شما را نشان می‌دهد، می‌توانید «یک کسب و کار یا سازمان» را انتخاب کنید.

مرحله ۵- روی «ارسال گزارش» کلیک کنید.

زمانی که از طریق اپلیکیشن موبایلی گزارش می‌دهید، با وجود اینکه فرآیند ساده‌تری دارد ولی همان طور که می‌بینید، از این طریق نمی‌توانید هیچ مدرکی ارائه دهید و مشخص کنید که حساب چه کسی جعل شده است. با این حال، می‌توانید از این گزینه برای ارسال یک گزارش مسدودسازی و حذف صفحه فیک اینستاگرام به‌صورت سریع استفاده کنید و ممکن است بعداً گزارش دیگری را از طریق نسخه دسکتاپ ارسال کنید.

با این حال، یک گزارش تلفن همراه همچنان می‌تواند موثر باشد و اگر اینستاگرام بتواند اطلاعات کافی جمع‌آوری کند، ممکن است اقدام به مسدودسازی و حذف صفحه فیک اینستاگرام می‌‌کند.

گزارش جعل هویت یک صفحه کسب و کار

اگر برند شما صاحب بیزینس پیچ در اینستاگرام است، گزارش پروفایل جعلی و حذف صفحه اینستاگرام آن بسیار آسان‌تر خواهد بود. می‌توانید از فرم نقض علامت تجاری اینستاگرام برای گزارش مسدودسازی و حذف صفحه فیک اینستاگرام با علائم تجاری خود استفاده کنید.

برای اثبات اینکه علائم تجاری ثبت شده شما نقض شده است، باید مدرک مالکیت ارائه دهید. داشتن اسکرین شات و سایر شواهدی که نشان می‌دهند یک اکانت دیگر علائم تجاری شما را نقض می‌کند نیز به شما کمک می‌کند.

معمولاً از شما خواسته می‌شود که یک کپی از گواهی ثبت علامت خود را ارسال کنید که بتواند مالکیت نام تجاری را که توسط اشخاص دیگر در حساب جعلی استفاده می شود، اثبات کند.

هنگامی که این سند مالکیت و سایر مدارک مرتبط را ارسال کردید، اینستاگرام گزارش را بررسی می‌کند تا تشخیص دهد که آیا نقض علامت تجاری رخ داده است یا خیر. این گزارش به‌عنوان درخواست رسمی حذف DMCA شما عمل می‌کند. پس از تأیید، اینستاگرام اطمینان حاصل می‌کند که حساب حذف شده است و تمام محتوا حذف می‌شود.

اگر پاسخی دریافت نکنید باید چه اقدامی انجام دهید؟

اگر فرم نقض علامت تجاری اینستاگرام را ارسال کردید و بعد از ۴۸ ساعت هیچ پاسخی دریافت نکردید، نگران نباشید. ابتدا سعی کنید فرم را دوباره ارسال کنید. همیشه احتمال خطاهای فنی وجود دارد، بنابراین فرم شما دریافت نمی‌شود. اگر تغییری در وضعیت وجود دارد، ممکن است بخواهید قبل از ارسال مجدد فرم، ابتدا اطلاعات را به روز کنید.

اگر فرم دوم بررسی نشد، می‌توانید به تیم پشتیبانی اینستاگرام ایمیل بزنید. ممکن است شرایط زمینه‌ای وجود داشته باشد که باعث این تأخیر شود. برای مثال اگر تیم پشتیبانی به زمان بیشتری برای ارزیابی اینکه آیا نقض واقعاً رخ داده است نیاز داشته باشند. تیم پشتیبانی همچنین ممکن است قبل از اینکه بتواند گزارش را تأیید کند، اطلاعات و مدرک بیشتری درخواست کند.

نحوه پیدا کردن سازنده حساب کاربری جعلی

آیا می توانید متوجه شوید که چه کسی اکانت جعلی را ساخته است و اقدامات لازم برای حذف صفحه اینستاگرام جعلی را انجام دهید؟

متأسفانه، انجام این کار می تواند بسیار چالش‌برانگیز باشد زیرا اینستاگرام هویت کاربران حساب‌های جعلی را برای اهداف حفظ حریم خصوصی فاش نمی‌کند. اینستاگرام همچنین به شما امکان دسترسی به حساب جعلی را حتی پس از حذف آن نمی‌دهد.

بنابراین شما باید فعال باشید و تمامی اقدامات را خودتان انجام دهید. در اینجا چند نکته وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای پیدا کردن اشخاص پشت حساب جعلی اینستاگرام استفاده کنید:

  • سعی کنید با اطلاعات تماس در بیو اینستاگرام تماس بگیرید. با آن‌ها ارتباط برقرار کنید و اطلاعات تماسی را بخواهید که می‌تواند برای ردیابی آن‌ها استفاده شود. به عنوان مثال، اگر محصولات تقلبی می‌فروشند، می‌توانید از آن‌ها بخواهید برای تحویل کالا و دریافت آدرس با آن‌ها هماهنگ کنید.
  • اگر URL در بیو دارند، وب سایت را باز کنید و جزئیات تماس را ردیابی کنید. اطلاعات تماس ذکر شده در وب سایت ممکن است بتواند به شما در یافتن مقصر کمک کند. همچنین اگر وب سایت شما را کپی کرده باشند، می‌توانید از مسدودسازی وب سایت نیز استفاده کنید.
  • اگر تلاش برای جعل هویت باعث هر نوع ضرر مالی یا موارد دیگر شده است، ممکن است ارزش آن را داشته باشد که مقصر واقعی را تعقیب کنید و اقدامات قانونی را انجام دهید. 

چگونه یک بار برای همیشه اکانت‌های جعلی اینستاگرام را گزارش کنیم؟

در حالی که اینستاگرام سیستم گزارش‌دهی دستی خود را دارد، مرور صدها حساب کاربری اینستاگرام و جستجوی و حذف صفحه اینستاگرام جعلی احتمالی نیاز به صرف زمان و هزینه زیادی دارد. اینجاست که وکلای مالکیت فکری وینداد به کمک شما می‌آیند.

وکلای مالکیت فکری می‌توانند این کار سخت و زمان‌بر را به راحتی از طریق گزارش‌دهی و به‌صورت مداوم برای گزارش مسدودسازی و حذف صفحه فیک اینستاگرام انجام دهند. تیم وکلای وینداد به شما کمک می‌کنند تا اطمینان حاصل کنید که کسب‌وکارها می‌توانند درآمدهای از دست رفته توسط کلاهبرداران و جعل‌ها را در سایت‌های رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام را بازیابی کنند. 

مسدودسازی و حذف صفحه فیک اینستاگرام با وکلای وینداد

نظارت و تشخیص

وکلای مالکیت فکری با جستجوهای مداوم و تخصصی، کلاهبردارانی را پیدا می‌کند که ممکن است با حساب‌ها و محتوای جعلی اینستاگرام، مالکیت فکری کسب و کار شما را نقض کنند.

در این فرآیند با جستجوهای کلیدواژه از دارایی‌های معنوی ثبت شما به عنوان مالکیت معنوی (مانند علامت تجاری، حق چاپ، حق ثبت اختراع و غیره) پشتیبانی می‌شود. با این روش‌ها، می‌توان اکانت‌های جعلی اینستاگرام را بررسی و اعتبارسنجی کرد.

اعتبارسنجی و اولویت‌بندی

بررسی تک تک اکانت‌های اینستاگرام برای شناسایی اکانت‌های جعلی، غیرعملی و ناکارآمد است. اما بررسی اکانت‌ها با استفاده از روش‌های به روز و کارآمد توسط وکلا به شما این امکان را می‌دهند تا اعتبارسنجی حساب‌ها را اولویت‌بندی و ابتدا تخلفات پرخطر مورد تأیید قرار گیرد سپس با حساب‌های جعلی پرخطرتر مقابله شود. در نهایت نیز اقدام به مسدودسازی و حذف صفحه فیک در اینستاگرام خواهند کرد.

اجرا کردن

با نمایش حساب‌های جعلی در اینستاگرام، وکلای مالکیت فکری کار خود را شروع و حساب‌های مشکوک اینستاگرام را بررسی می‌کنند. در نهایت اقدام به  مسدودسازی و حذف صفحه فیک اینستاگرام خواهند کرد.

اثر اقتصادی

پس از انجام خدمات حفاظت از مالکیت فکری و مسدودسازی و حذف صفحه فیک اینستاگرام می‌توانید تاثیر اقتصادی آن را و همچنین بازیابی درآمد آنلاین کسب‌وکار خود را به خوبی مشاهده کنید.  

گزارش‌های سفارشی

در نهایت می‌توانید به فایل‌های اختصاصی صفحات شناسایی شده دسترسی داشته باشید و آن‌ها را در طول یک ماه صد کنید. وکلای مالکیت فکری وینداد حفاظت از کپی رایت را در طول یک ماه به شما ارائه می‌دهند. در صورتی که کسب‌وکار شما از جمله کسب‌وکارهای بزرگ است و همواره در معرض تهدید مالکیت فکری قرار دارد،‌ می‌توانید از قراردادهای سه ماه و شش ماهه جهت رصد مداوم و حفاظت از کپی رایت محتوا خود استفاده کنید.

جمع‌بندی

با استفاده از شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و رشد نگران کننده جرایم سایبری، حفاظت از هویت برند شما باید در اولویت باشد. اگر از اینستاگرام برای رشد کسب و کار خود و فروش محصولات خود استفاده می‌کنید، بسیار مهم است که بدانید چگونه یک حساب جعلی را شناسایی کنید، چگونه نسبت به مسدودسازی و حذف صفحه فیک اینستاگرام اقدام کنید و روش‌های جایگزین برای این کار را بشناسید.

خدمات حفاظت از کپی رایت و مالکیت فکری برای محافظت از برند ارائه می‌شوند تا اطمینان حاصل کنید که می‌توانید حساب‌های اینستاگرام را که IP شما را می‌دزدند، پیدا کرده و با پیگیری و گزارش بتوانید اقدام به مسدودسازی و حذف صفحه فیک اینستاگرام کنید. اگر می‌خواهید از هویت برند در رسانه‌های اجتماعی محافظت کنید و از طریق راه‌حلی کارآمد نقض علامت تجاری مقابله کنید، می‌توانید با کارشناسان وینداد در ارتباط باشید تا راهکارهای لازم را به شما ارائه دهند. 

سوالات متداول

آیا امکان مسدود کردن صفحات جعلی در اینستاگرام وجود دارد؟

بله، این پلتفرم امکان ارسال گزارش صفحات جعلی را به شما می‌دهد، همچنین به کمک وکلای مالکیت فکری وینداد می‌توانید صفحات جعلی که به نام شما یا برندتان ایجاد شده را مسدود کنید.

چگونه صفحاتی که محتوای کسب‌وکار مرا کپی می‌کنند را پیگیری کنم؟

برای جلوگیری از کپی شدن محتوا یا علامت تجاری خود می‌توانید به کمک وکلای مالکیت فکری صفحات جعلی را مسدود کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک‌گذاری
نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

برای محافظت از دارایی های فکری خود نظیر، برند، محتوای شبکه‌های اجتماعی، وب‌سایت و غیره درخواست خود را ثبت کنید.

خدمات وینداد برای شما

برای محافظت از دارایی های فکری خود نظیر، برند، محتوای شبکه‌های اجتماعی، وب‌سایت و غیره درخواست خود را ثبت کنید.

مقالات مرتبط

حقوق مالکیت فکری nft
مقالات انواع مالکیت فکری

حقوق مالکیت فکری NFT یا توکن غیر مثلی

درحوزه‌ی بلاکچین و رمزارزها هر روزه با اخبار و نوآوری‌های تازه‌ای رو‌به‌رو می‌شویم. یکی از این تازه‌ترین نوآوری‌ها NFT  است. اما این توکن چیست و