سوالات متداول مشاور حقوقی

شما می‌توانید هرگونه سوال و پرسش را از مشاور حقوقی ما بپرسید تا وکلا و کارشناسان حقوقی وینداد در سریع‌ترین زمان به مشکلات شما به‌صورت دقیق و شفاف پاسخ دهند.

5star-rating
امتیاز 4.7 بر اساس 11,000+ نظر
سوالات متداول مشاور حقوقی
پروفایل کاربر

مصطفی مظفری

1 سال پیش

تابعیت فرد پاکستانی

سلام من یه فرد پاکستانی هستم متولد ایران پدر مادرم قانونی وارد کشور شدن میخواستم تابعیت شناسنامه ایرانی بگیرم چطور باید اقدام کنم

پروفایل کاربر

ربابه اسدی

1 سال پیش

حکم پیام دادن همسر سابق ازواتساب

همسرسابقم پیام‌هایی ارسال کرده که بسیارناراحت کننده هست می توانم شکایت کنم؟

پروفایل کاربر

ربابه اسدی

1 سال پیش

ولضح ننوشتن موضوع دادخواست

وکیلم کلمه نفقه راواضح ننوشته وجواب شفاهی می دهد که موضوع نفقه هست

پروفایل کاربر

محمد اکبری

1 سال پیش

پابند

سلام اگر فردی دوپرنده کیفری داشته باشد که هردو یک شاکی خصوصی دارد وبا پابند برای پرونده اولی از زندان بیاد بیرون وپرونده دوم محکوم شود وبه اجرا احکام اجرا دادشود ایا پابند لغومیشه یاخیر

پروفایل کاربر

عزیزه مباهی

1 سال پیش

نگه داشتن عکس شخصی

سلام و خدا قوت

من و همکاران و خانواده هاشون چند سالی هست مراوده خانوادگی داریم . زن سابق یکی از همکارانم از طریق شخص نامشخصی که عکسی از یکی دوتا از مهمانی ها به دستش رسیده که ظاهرا هم باهاش اذیت میکنه . البته لازم به ذکره که عکسها کاملا با پوشش معمولی در حدی که فقط شال سرم نیست ولی پوشیده هست و خانوادگیه طبیعتا . زن سابق همکارم عکسهایی که من داخلش هستم رو میفرسته و میگه زن گرفتی مبارکه و از این حرفا . میخوام بدونم که چنین حرفایی و دریافت این عکسها از شخص نامشخص داخل این جمع دوستان ما، در حالی که عکسها جایی هم منتشر نشده، قابل پیگیری هست از نظر حقوقی یا خیر چون این خانم چندمین باره به شکل های مختلف برای من یا سایر همکاران چه خانم چه اقا حرف های نامربوط درباره این همکارم که ازش جدا شده میزنه و کلا قصد تخریبشو داره چون ایشون دو تا بچه هم داره . ایشون عکسها رو داخل واتساپ برای همکارم فرستاده . این قابل شکایت هست از طرف من ؟ که چرا عکس من بی اجازه دست شماست؟

پروفایل کاربر

محمد خدایی

1 سال پیش

ارث ومیراث

سلام ودرود اگر یک ملکی را چهار برادر شریک باشند ویک برادر در اساکن باشد وبقیه اجاره نامه از ان داشته باشند وان برادر ادعای مالکیت کند و حق برادران خود راندهد بقیه میتوانند کار انجام داده وحق خود را بگیرند

پروفایل کاربر

احمد حسین فیضی

1 سال پیش

اعطای تابعیت

با سلام و وقت بخیر، من خوانده‌ام که طبق قوانین ایران، فرزندان اتباع خارجی که به‌طور قانونی وارد ایران شده‌اند، در شرایط خاصی می‌توانند شناسنامه و تابعیت ایرانی دریافت کنند.

در اینصورت: فردی که قانونی وارد ایران شده و کارت آمایش دارد و فرزندان آنها در ایران متولد شده‌اند و از کشور خارج نشده‌اند ولی مادر فرزندان فاقد مدرک اقامتی معتبر است که او هم از کشور خارج نشده است. برای فرزندان آنها تابعیت اعطا میشود؟

طبق این قانون تا به حال چند فرد آشنا تابعیت گرفتند. ولی آنها مادر فرزندان و فرزندان هم مدرک اقامتی معتبر داشتند.

پروفایل کاربر

معصومه ذوالفقاریان

1 سال پیش

سند و اسناد

سلام در سال ۹۹ سند خانه ای به نامم شده که در داخل سند این متن نوشته شده ضمن العقد متعاملین يکديگر را وکیل تام الاختیار خود در جهت اصلاح اشتباهات احتمالی قرار داد یعنی چی و باید چیکار کنم

پروفایل کاربر

گلناز افضلی

1 سال پیش

سندخانه

باسلام خونه سال 86قولنامه خریدم الان می رم دنبال سندش ثبت اسناد میگه مالک نیستی میخوام ببینم چی کار باید بکنم واگه دولت خونه مو بگیر پولشو میده دارم سکته می کنم ممنون از راهنمایی تون

پروفایل کاربر

عطیه عبدالمجیدی

1 سال پیش

وکالت

یک موتور را از شخصی با وکالت خریدم و در زمان وکالت به نام خودم نزدم و دوباره مهلت وکالت که تمام شد یک وکالت دیگر از او گرفتم و همان موقع با قولنامه موتور را فروختم،بعد از انقضای وکالت بنده صاحب اولیه موتور دوباره به شخص دیگری وکالت برای موتور داده و همسر صاحب اولیه تحت عنوان طلب مهریه موتور را توقیف کرده ،موتور متعلق به چه کسی است و چه کسی می‌تواند دادخواست الزام به تنظیم سند موتور توقیفی را بدخد؟

پروفایل کاربر

شیدا خاکی

1 سال پیش

اسقاط حق تجدیدنظرخواهی و فرجام خواهی با وکالت طلاق

سلام وقت بخیر، من وکالت طلاق از همسرم گرفتم توش اسقاط حق تجدیدنظرخواهی و فرجام خواهی هم قید شده، رای طلاق صادر شده، منم رفتم لایحه اسقاط حق تجدیدنظرخواهی و فرجام خواهی ثبت کردم، بعد رفتم دادگاه گفت نمیشه چون وکیل نداری بازم باید42روز صبر کنی، میگم شاید نمیدونسته وکالت طلاق من این قید اسقاط رو هم داره، اگه دوباره برم به دادگاه بگم وکالتم این قیدو داره، حکمو میدن؟

پروفایل کاربر

.. ..

1 سال پیش

خرید سوالات نهايي

سلام

من و یکی دوستانم اقدام به خرید سوالات امتحانی کردیم البته فقط پولشو رو واریز کردیم و چون هنوز زمان آزمون نرسیده هنوز سوالی رو دریافت نکردیم

من و دوستم بعد از اینکه پول رو واریز کردیم فهمیدیم خرید سوالات امتحانی جرمه ، الان نمی‌دونیم چیکار کنیم منتظر باشیم روز آزمون برسه و سوالات رو برامون بفرسته یا اینکه چون جرمه کلا ماجرا رو کنسل کنیم

پروفایل کاربر

نگين ارزاني

1 سال پیش

استخدامي

سلام براي استخدام كارگر، كارفرما قصد دارد اصل كارت ملي يا شناسنامه را از كارگر دريافت كند آيا مشكلي پيش مياد يا خير؟

پروفایل کاربر

حسین عبادی

1 سال پیش

مطالبه وجه چک برگشت خورده ۱۳ سال پیش

آیا میتوان وجه چک برگشت خورده در تاریخ ۱۳ سال پیش را در محاکم قضایی مطالبه نمود؟ خسارت تاخیر تادیه هم تعلق میگیرد؟ لطفا نمونه دادخواست مربوطه طبق آخرین تغییرات قانون.

پروفایل کاربر

حسن رضایی

1 سال پیش

عنوان دادخواست

11ماه بعداز فوت پدر اقرار نامه ای به امضا ورثه رسید که سه ورثه سهم خود را از ماترک مرحوم دریافت و تمام منافع سرقفلی یکباب مغازه متعلق به سه ورثه دیگر می باشد . حال یکی از ورثه برای نقل و انتقال دارایی همکاری نکرده و ادعای جعل دارد . با چه عنوان دادخواست بدم . سپاس


هر سوال حقوقی داشتید از ما بپرسید. متخصص‌های ما در سریع‌ترین زمان ممکن به سوال شما جواب تخصصی می‌دهند.