قرارداد تامین غذا برای کارکنان چه نکات حقوقی دارد؟

قرارداد تامین غذا برای کارکنان چه نکات حقوقی دارد؟

شاید شما نیز این مطلب را شنیده باشید که برخی از شرکت‌ها برای کارکنان اهمیت بسیاری قائل می‌شوند و معتقدند در زمان حضور کارکنان، می‌بایست به تأمین غذای آنها اهمیت داد و از این طریق راندمان آن‌ها را بالا برد و از اختلافات داخلی پیشگیری نمود. از این رو عموماً شرکت‌ها با کترینگ‌ها و یا […]

شاید شما نیز این مطلب را شنیده باشید که برخی از شرکت‌ها برای کارکنان اهمیت بسیاری قائل می‌شوند و معتقدند در زمان حضور کارکنان، می‌بایست به تأمین غذای آنها اهمیت داد و از این طریق راندمان آن‌ها را بالا برد و از اختلافات داخلی پیشگیری نمود. از این رو عموماً شرکت‌ها با کترینگ‌ها و یا آشپزخانه‌های نزدیک قراردادی با عنوان قرارداد تامین غذا برای کارکنان تنظیم می‌نمایند. البته اگر برای مواقع موردی نیاز به این نوع خدمت داشته باشید می‌توانید از قرارداد تهیه غذا نیز استفاده کنید.

این قرارداد دارای ویژگی ها و جزییات بسیاری است و در حقیقت قراردادهای پیمانکاری خدمات محسوب می‌‌شود فلذا اگر قصد انعقاد قرارداد تامین غذا برای کارکنان را دارید در این مطلب با ما همراه باشید.

در این زمینه چند نمونه از قراردادهای مهم پیمانکاری خدمات را آورده‌ایم:

نکات قرارداد پیمانکاری تأمین غذا برای کارکنان

۱- طبق قرارداد تامین غذا برای کارکنان مسئولیت و هزینه‌های مربوط به تهیه مواد غذایی اولیه بر عهده پیمانکار می‌باشد و در صورت نوسان قیمت مواد غذایی اولیه، کارفرما در این خصوص هیچ گونه مسئولیتی نخواهد داشت.

۲- پیمانکار می‌بایست طبق لیست کارکنان تحت اختیار خود را که درخصوص انجام موضوع این قرارداد با ایشان همکاری دارند را به واحد اداری شرکت کارفرما معرفی  تا نسبت به ورود و خروج آنها هماهنگی لازم به عمل آید.

۳-محل تحویل و سرو غذا درسالن غذاخوری کارفرما می‌باشد و پیمانکار می‌بایست از دادن غذا به پرسنل خارج از سالن غذاخوری خودداری نماید، مگر با هماهنگی کارفرما.

۴-در صورتیکه کارفرما علاوه بر لیست اعلام شده حداکثر به تعداد —– پرس غذا، نیاز به تهیه غذای بیشتری داشته باشد پیمانکار می‌بایست نسبت به تهیه و سرو آن اقدام نماید و در صورت عدم توانایی بر این مسئله، کارفرما می‌تواند رأساً نسب به تهیه غذای مورد نیاز اقدام نماید و کلیه هزینه‌های مترتب بر این مسئله از مطالبات پیمانکار کسر خواهد گردید.

۵- وفق قرارداد تامین غذا برای کارکنان مسئولیت بروز هر گونه حادثه و پیش آمد که از روی سهل انگاری و کوتاهی پیمانکار و عوامل کاری ایشان بوجود آید؛ شخص پیمانکار می‌باشد و ایشان ملزم به رعایت کلیه مسائل ایمنی و پیشگیری از وقوع حادثه می‌باشد و کارفرما در این خصوص هیچگونه مسئولیتی نخواهد داشت.

۶- پیمانکار موظف می‌باشد بر مبنای قرارداد، کلیه کارکنان و عوامل اجرایی خود را به محض شروع به کار و تنظیم قرارداد، هر گونه بیمه لازمه از جمله حوادث، درمانی و غیره …. نماید و پیمانکار برای تسویه حساب قطعی با کارفرما می‌بایست نسبت به ارائه فرم تسویه حساب با سازمان کار و تأمین اجتماعی اقدام نماید.

۷- پیمانکار موظف می‌باشد در زمان اتمام قرارداد، نسبت به تحویل تجهیزات بطور صحیح و سالم و سایر اقلامی که در اختیار ایشان قرار داده شده است اقدام نموده و در صورت ناسالم بودن و هر گونه عیبی در آنها نسبت به جایگزینی آنها با لوازم سالم اقدام نموده و یا هزینه آن را پرداخت نماید.

۸-کارفرما متعهد می‌باشد یک روز زودتر تعداد غذای مورد نیاز روز بعد را به پیمانکار اعلام نماید تا پیمانکار بر اساس آن تعداد نسبت به طبخ غذا اقدام نماید و این موضوع بایستی در قرارداد تامین غذا برای کارکنان ذکر شود.

چند نمونه دیگر از قراردادهای مهم حوزه پیمانکاری خدمات می‌توان به این سه مورد اشاره کرد:

نمونه قرارداد پیمانکاری تأمین غذا برای کارکنان

این قرارداد پیمانکاری بین طرفین که کارفرما و پیمانکار نامیده می‌شود، با شرایط زیر منعقد می‌گردد:

ماده ۱- موضوع و محل اجرای قرارداد قرارداد تامین غذا برای کارکنان

ماده ۲- مدت قرارداد

ماده ۳- مبلغ قرارداد

ماده ۴- تعهدات پیمانکار

ماده ۵-تعهدات کارفرما

ماده ۶- نحوه پرداخت حق الزحمه

ماده ۷- کلیه کسورات

ماده ۸-  شرایط حاکم بر قرارداد

ماده ۹- ضمانت حسن انجام کار

ماده ۱۰- موارد  فسخ قرارداد

ماده ۱۱- اقامتگاه و شماره تماس طرفین:

کارفرما:

پیمانکار:

چنانچه نیاز به قرارداد تامین غذا برای کارکنان داشتید می‌توانید روی دریافت نمونه قرارداد پیمانکاری بزنید.

سخن آخر

قرارداد تامین غذا برای کارکنان یکی از مهم‌ترین قراردادهای پیمانکاری است که اشخاص حقوقی با آن در ارتباطند. در صورتی که بخواهید می‌توانید سری به قرارداد پیمانکاری خدمات رستوران نیز بزنید.

پیش از انعقاد قرارداد مذکور لازم است که با نمونه قرارداد و مفاد آن به طور کامل آشنایی داشته باشید و از نکات حقوقی آن آگاهی یابید تا در آینده متضرر نگردید. شما می‌توانید تنظیم اختصاصی قرارداد خود را به وینداد بسپارید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره تلفنی حقوقی آنلاین

برای دریافت مشاوره تخصصی خدمات حقوقی کسب‌وکارها ( تنظیم قراردادهای دو زبانه، تنظیم اوراق قضایی، دعاوی تخصصی کسب‌وکارها، مالکیت فکری، کپی‌رایت و غیره) درخواست خود را ثبت نمایید. کارشناسان ما، با شما تماس خواهند گرفت.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا جزئیات قرارداد پیمانکاری شما را در بندهای قرارداد بیاورند.

قرارداد مناسب شما

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا جزئیات قرارداد پیمانکاری شما را در بندهای قرارداد بیاورند.

مقالات مرتبط

نمونه قرارداد کشاورزی
مقالات قرارداد ارائه خدمات

نمونه قرارداد کشاورزی + نکات تنظیم قرارداد

قراردادهای پیمانکاری به دلیل داشتن ظرفیت وسیعی برای همکاری و دریافت یا ارائه خدمات در کسب‌وکارها بسیار کاربردی هستند. نمونه قرارداد کشاورزی نیز از جمله

قرارداد تولید قطعه و محصول
مقالات قرارداد ارائه خدمات

نمونه قرارداد تولید قطعه و نکات تنظیم آن

با افزایش جمعیت و گسترش نیاز مردم، تمایل سرمایه گذاران نیز برای تولید قطعات و محصولات مختلف افزایش یافت. قرارداد پیمانکاری تولید قطعه، یکی از