پرسش و پاسخ حقوقی آنلاین

شما هر زمان می‌توانید سوال‌های حقوقی خود را بپرسید تا وکلا و کارشناسان حقوقی وینداد به سوالات شما به‌صورت کاملا رایگان، دقیق و در کمترین زمان ممکن پاسخ دهند.

5star-rating
امتیاز 4.7 بر اساس 11,000+ نظر
پرسش و پاسخ حقوقی آنلاین و رایگان
پروفایل کاربر

اعظم علیدادی سلیمانی

1 سال پیش

شکستن دست

یکی ۷سال پیش دست پسرم را شکسته اگر شکایت کنیم چقدر دیه می گیریم ؟

پروفایل کاربر

احمد ممبینی

1 سال پیش

تعارض میان رد ترکه و انجام انحصار وراثت

با سلام

آیا انجام انحصار وراثت توسط وارثین متوفی، مانع از اعلام رد ترکه از طرف ایشان می شود؟

با توجه به اینکه متوفی جز بدهی چیز دیگری ندارد و گرفتن انحصار وراثت از طرف وراث فقط برای ارائه به سازمان تأمین اجتماعی جهت برقراری مستمری ایشان است.

پروفایل کاربر

سعیده رمضان بیک

1 سال پیش

حضور نداشتن در اولین جلسه دادگاه

سلام ببخشید اگه شخص شاکی نتونه برای اولین بار در جلسه دادگاه حضور پیدا کنه چی میشه باید چیکار کنم

پروفایل کاربر

سید میلاد ناطق

خودرو مال غیر

ببخشید من شکایت کردم خدمات قضایی امروز پیام آمده که برو کلانتری که تشکیل پرونده بشه فروش مال غیر حالا میخواستم بدونم هنوز نرفتم کلانتری آیا پیام واسه طرف مقابل میره آیا میتونم انصراف بذم فعلا تا بتونم پولم بگیرم

پروفایل کاربر

رضا رنجبر

1 سال پیش

صلح مهریه طی سندعادی

باسلام و احترام

همسربنده (زوجه)طی سند عادی که امضا و انگشت هم زده مهریه خودش یک دانگ از منزل مادرم را در قبال حق سکونت خودش صلح کرده.درمتن سند عادی اینگونه نوشته شده : طبق توافق صورت گرفته زوجه خانم ...حاضر گردید ازمهریه خود یک دانگ از منزل مسکونی که در صورت جلسه بله بران قید گردیده است را درقبال حق سکونت خودش به همسر آقای ...خود صلح نمودوحق هرگونه ادعا واعتراضی راازخودسلب نمود و زوج متعهد گردید هرشهری که زوجه برای سکونت تعیین نمود قبول نماید.

الان همسرم(زوجه)شکایت کرده و مطالبه یک دانگ را کرده...

لطفأ راهنمایی کنید مگه میشه وقتی صلح کرده دوباره مطالبه کنه؟

توضیحأ تاکنون همسرم ادعایی مبنی بر تعیین محل سکونت نکرده...

پروفایل کاربر

امیرحسین گلزاد

گواهی سرمایه شرکت چیست؟

سلام.یک شرکت مسئولیت محدود ثبت کردم.تایید نام هم شده.ولی عنوان شده که شرکت دارای گواهی سرمایه پرداخت شده نمی باشد و دسترسی به آگهی تاسیس ندارم.ممنون میشم راهنمایی بفرمایین

پروفایل کاربر

فرهاد زا

1 سال پیش

دعوای زن و شوهری

اگر زن با شوهرش مشکل پیدا بکنه و ماشین شوهرش رو برداره و جایی پنهان کنه آیا شوهر می‌تونه به عنوان سرقت از زن شکایت کنه؟

پروفایل کاربر

مهدی قدیانلو

شکایت از سازنده

سلام،خسته نباشید،در صورتی که سازنده ای ملکی که به صورت مشارکت گرفته است و در قرارداد مشارکت مطرح نشده است که سازنده حق فروش ندارد و سازنده پس از پیشرفت کار تا ۷۰درصد متواری شود و ورثه هم نداشته باشد تکلیف کسانیکه از سازنده واحد خریده آمد چه میشود؟؟؟؟؟

پروفایل کاربر

مجتبی شفیع نژاد

1 سال پیش

تهاتر ملک

پیرو سوال قبلی در خصوص تهاتر ملک ویلایی با ۲ واحد که یکی از واحدها به صورت پیش خرید می باشد

آیا انجام معامله به این صورت که بنده کل ۶ دانگ سند ملک ویلایی را به نام ایشان بزنم و ایشان سند یکی از واحدها را به نام بنده بزند و برای واحد پیش خرید به صورت محضری انتقال دهد درست است؟ آیا نباید ۳ دانگ از سند ملک ویلایی در رهن بنده باشد تا سند ملک پیش خرید آماده شود؟ با توجه به اینکه من در واقع کل پول خانه ها را به ایشان پرداخت کرده ام؟

به فرض ایشان یک سال دیگر خانه پیش خرید را تحویل ندادند چه اهرمی دست بنده می باشد؟

پروفایل کاربر

کورش مرتضوی

1 سال پیش

قانون رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان دولت

با سلام و احترام بر اساس قوانین جاری کشور و قانون رسیدگی به تخلفات اداری آیا هیات های رسیدگی به تخلفات اداری میتوانند به محکومیت های کیفری کارمندان( توهین جزای نقدی) که ریشه خانوادگی داشته باشد و خارج از زمان و مکان اداره به وقوع پیوسته باشد و یک بار هم در دادگاه رسیدگی شده باشد و همچنین خارج از وظایف شغلی و اداری باشد و در حریم و خانه کارمند اتفاق افتاد باشد رسیدگی کنند و مجازات اداری صادر کنند؟ ایا هیات های تخلفات اداری صلاحیت رسیدگی به این مورد را دارند یا نه؟ با تشکر

پروفایل کاربر

ایدا مینایی

مصداق توهین

سلام.اگر گفته بشه فلانی با وقاحت و گستاخی با من حرف زده یا لجوجانه به رفتارش ادامه داده آیا مصداق توهین هست در حالی که رفتار فرد توصیف شده و نسبتی به خود فرد داده نشده

پروفایل کاربر

مریم جلالی

1 سال پیش

مستمری بگیر

سلام.من دختر مجرد هستم و شغلی هم ندارم، بعد از فوت پدرم ، حقوقش بین من و مادرم تقسیم شد.

سوالم اینه که خدای نکرده بعد از فوت مادرم، اگر من همچنان مجرد باشم ، حقوق پدرم کامل به من میرسه یا همین مقدار یعنی نصف هست؟

پروفایل کاربر

شهرام مهرپور

حضور بجای صاحب زمین قبلی در دادگاه

با سلام و احترام

بنده یک زمینی رو خریدم و برای چهار میخ زمین اقدام نمودم که با تهیه نقشه برداری متوجه شدیم که ملک کناری ساختمان به اندازه ۵۰ سانت و به طول ۱۱ متر وارد حریم زمین بنده شده است ، قبل از انتقال سند ، ما با صاحب زمین گفتگو کردیم و ایشان شکایتی برعلیه ملک ( قبل از فروش ان زمین به بنده ) کناری نمودند ، هم اکنون سند زمین به نام اینجانب صادر گردیده است ، جلسه اول دادگاه در برج ۱۲ می باشد و بنده یک وکالت مدنی از صاحب زمین دارم ، ایا با وجود اینکه ایشان زمین را به بنده واگذار نموده اند و دیگر صاحب این زمین نمی باشند ، بجای ایشان می توانم در دادگاه حاضر شوم یا خیر ؟

پروفایل کاربر

محمد احمدی

1 سال پیش

آیا شریک بدون اذن شریک دیگر می تواند تمامی کالاها را بردارد

با سلام بنده مدت ۱۰ سال مغازه ای اجاره کردم یکی از دوستانم بعد از مدتی و با اسرار مبنای بر اینکه شرکت کنیم در مغازه اجاره ای بنده مشغول به کار شدن در سال ۱۴۰۳ بدون اجازه من درب گاو صندوق را باز نموده و تمامی سنگ های گرانبها را خارج نمودن هم شاهد دارم و هم شریکم اقرار نموده چون مال برداشته شده مشاع بوده مشمول خیانت در امانت و سرقت نمی شود ،میگن دادخواست استرداد مال الشرکه را باید در دادگاه مطرح نماییم .لطفا راهنمایی میفرمایید.

پروفایل کاربر

اصغر کاویانی

1 سال پیش

سمت در پرونده

سلام وقت بخیر اخیرا در سامانه ثنا بنده یه پرونده با شماره شانزده رقمی ثبت شده که برای اطلاعات از محتوای پرونده بنده در سامانه روند پیگیری پرونده را دنبال میکنم در هر قسمت که میزنم پیام میده شما سمتی در این پرونده ندارید جهت اطلاع از محتوا باید حضورا به شعبه مراجعه کنید ولی دیروز در رابطه با این پرونده یه ابلاغیه برام آمده که باید دوازدهم اسفند در شعبه دادیاری جهت مواجهه حضوری حاضر شوم چیکار باید بکنم


هر سوال حقوقی داشتید از ما بپرسید. متخصص‌های ما در سریع‌ترین زمان ممکن به سوال شما جواب تخصصی می‌دهند.