مصوبات جلسه پنجم کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیکی کشور مصوب 1398

مصوبات جلسه پنجم کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیکی کشور ۱۳۹۸/۷/۱۷

 

جناب آقای دکتر مجید اکبرپور

 

مدیرعامل محترم روزنامه رسمی کشور

 

با احترام، در اجرای مصوبه جلسه ۵۴ شورای عالی فضای مجازی و آیین نامه داخلی کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیکی به پیوست متن مصوبات پنجمین جلسه کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیکی جهت انتشار در روزنامه رسمی کشور ارسال می گردد.

 

دبیر شورا و رییس کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیکی ـ رضا باقری اصل

 مصوبات جلسه پنجم کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیکی کشور

 مصوبه شماره یک

 

کلیات سند توافقنامه تبادل اطلاعات بین دستگاه های مبدأ، مقصد و مرکز ملی تبادل اطلاعات به عنوان تنها سند توافقنامه تبادل اطلاعات دارای اعتبار از تاریخ ۱۳۹۸/۹/۲۴ به تصویب اعضاء رسید و مقرر شد جزئیات سند با رعایت نکات زیر تکمیل و اصلاح و برای تصویب در جلسه هفتم ارائه شود.

 

الف : سند به دو فصل با عناوین « فصل اول توافقنامه های بخش دولتی با دولتی» و «فصل دوم توافقنامه های بخش دولتی با غیردولتی» تفکیک و ارائه شود .

 

ب: تدوین مسئولیت های حقوقی طرفین توافق شامل حفظ حریم خصوصی و صیانت از داده های شخصی، عدم واگذاری داده ها و سرویس های اخذشده به غیر (اعم از دستگاه دولتی یا غیردولتی)، پذیرش مسئولیت ناشی از قطعی سرویس و اطلاع رسانی به موقع برای آمادگی و جبران، اطلاع رسانی قطعی های برنامه ریزی شده، تعیین محل داوری برای حل اختلافات تعیین و سایر ملاحظات موردنظر اعضاء تکمیل شود.

 

ج: مسئولیت های فنی، مدیریتی و حقوقی بین مراکز تبادل اطلاعات دیگر (نظیر مرکز تبادل اطلاعات سلامت و اقتصاد یا سایر خوشه ها) و ارتباط آن با توافقنامه سه جانبه تبیین شود.

 

د: حداقل شرایط فنی و حقوقی مراکز تبادل اطلاعات دیگر در سند تکمیل گردد.

 

و: اولویت های خدمات تبادل اطلاعات و طبقه بندی اهمیت در سند بررسی و درج شود.

 

مقرر شد نهایی سازی جزئیات مصوبه در کمیته ای با حضور نمایندگان سازمان فناوری اطلاعات و سازمان ثبت احوال و وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان اداری و استخدامی و دبیرخانه انجام گرفته و سند جهت تصویب به جلسه هفتم کارگروه ارائه شود.

 

مصوبه شماره دو

 

مصوبه شماره دو به دلیل طبقه بندی محرمانه درخواست کننده، به نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، شرکت ملی پخش و پالایش فرآورده های نفتی و مرکز ملی تبادل اطلاعات به عنوان مجریان مصوبه با طبقه بندی محرمانه ابلاغ گردید.

 

 مصوبه شماره سه

 

با توجه به تجربه مشکل تاریخ میلادی در سال ۲۰۰۰( Y۲K ) برای درج دورقمی قلم داده سال در سامانه ها و پایگاه های اطلاعاتی، به منظور پیشگیری از اختلال در تعامل بین سامانه ها و تبادل داده ها در تغییر سده شمسی سال ۱۴۰۰ و امکان وقوع مشکل، دستگاه های اجرایی اقدامات پیشگیرانه لازم را در سامانه ها و پایگاه های اطلاعات خود اجرا نمایند.